cum se prepara maceratul de urzica pentru plante

17

Click here to load reader

Upload: sorinflorentin

Post on 29-Oct-2015

242 views

Category:

Documents


2 download

TRANSCRIPT

Page 1: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

1

Cum se prepara maceratul de urzica pentru plante miercuri, 4 mai 2011 Cum se ........ 85 comentarii Urzica contine azot, fier si calciu. Am scris mai multe articole despre ea, dar niciodata nu este de ajuns. Pentru solutia de urzica se foloseste urzica mare, cea care pisca. Se evita folosirea urzicilor inflorite, pentru a nu germina semintele si a umple gradina de urzici :) Am adunat 1 kg de urzici proaspete si le-am pus la macerat intr-un vas cu 10 litri apa de ploaie.

urzica mare

Page 2: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

2

apa de ploaie

Page 3: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

3

Am acoperit urzicile cu o piatra ca sa nu se ridice deasupra apei.

Page 4: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

4

Am pus un capac peste vas pentru a nu ploua sau cadea ceva in el si pentru ca, in timpul descompunerii, va emana un miros mai neplacut :( Se amesteca in fiecare zi si se tine la macerat 1 saptamana . Cand este gata se strecoara si se dilueaza cu apa, 1 litru de macerat cu 9 litri de apa . -Se pot stropii plantele direct pe frunze sau se pot uda la radacina. -Se poate stropi gramada de compost pentru a grabi descompunerea gunoaielor. -Se poate folosi ca insecticid, dar atunci nu se lasa la macerat decat 3 zile, dupa care se strecoara si se dilueaza 1/9 cu apa si pulverizeaza pe plante in fiecare saptamana. -Se utilizeaza cu precautie la mazare si fasole, pentru a nu face exces de azot ( ele au capacitatea de a acumula azotul din sol in radacini) si atunci pericolul de a fi invadate de afide este mai mare.. -Se foloseste ca fertilizator natural pentru plantele care exceleaza prin frunze, nu prin flori sau fructe. -Se poate face o fiertura special pentru transplantarea rasadurilor in solar sau gradina. Urzicile fierte se pun in gropile de plantare si cu ceaiul se uda rasadul plantat. Ajuta la prinderea si

Page 5: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

5

acomodarea rasadului la noul loc. Aici se poate folosi si urzica uscata ( pentru cei care nu au urzici in curte si cumpara de la plafar) Mai vorbim.

85 comentarii:

• DANI spunea...

Sa stropesc rosiile dupa ploi cu zeama de urzica? Pina acum am dat o data cu zeama bordeleza preventiv, in urma cu o saptamina. De atita ploaie, deja s-a dus de pe frunze !

4 mai 2011, 13:44 • Vasi spunea...

Da, stropeste-le dar, daca ai coada calului (parul porcului), este mai buna impotriva manei.Are siliciu care intareste planta impotriva bolilor.

5 mai 2011, 13:34 • Anonim spunea...

Buna seara! Cum se prepara solutia de coada calului? Am sa incerc si eu anul acesta solutiile care le-ati enumerat pe acest blog. Sanatate!

14 aprilie 2012, 19:10 • Vasi spunea...

Buna seara! http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/06/cum-se-prepara-ceaiul-de-parul-porcului.html aici am descris cum se face. Mult succes!

14 aprilie 2012, 22:42 • Anonim spunea...

Buna ziua! imi spune si mie cineva de unde procur cele mai bune rasadueri de rosii? eu inca nu am pus rasadurile de rosii in solar si as vrea sa fac asta acum ca tot avem zile libere.as dori niste rosii cat mai aproape de rosiile noastre de altadata- ca gust vb- Multumesc

25 aprilie 2012, 13:16 • Vasi spunea...

Anonim, Noi ne face rasaduri proprii si nu te pot indruma de unde sa iei, dar poti cere in piata rasaduri de Inima de bou sau Aurora, sau poate gasesti pe cineva priceput acolo, care

Page 6: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

6

sa iti dea soiuri traditionale si sa iti dea si detalii. Bafta!

6 mai 2012, 17:00 • Mihaela spunea...

Ce este mai bun pt mana?Maceratul de urzica sau cel de coada calului? ambele se prepara la fel? va multumesc pt inf.Voi mai reveni.Toate cele bune

6 mai 2012, 22:14 • Vasi spunea...

Mihaela,maceratul de urzica este un bun fertilizator si un bun insecticid, coada calului este antifungic, deci este mai buna impotriva manei. Ceaiul de coada calului se prepara cum am descris in postarea de mai jos. http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/06/cum-se-prepara-ceaiul-de-parul-porcului.html Numai bine!

6 mai 2012, 22:19 • MihaielaS spunea...

Hristos a inviat.Anul trecut m-a biruit mana.Am stropit cu urzica dar tot degeaba.Insa ce am pus ca ingrasamant de urzica a fost super.Va multumesc pt sfaturi si inca o data felicitari pt ceea ce faceti.Anul acesta incerc cu parul-porcului ca am o gramada prin imprejurimi

7 mai 2012, 21:39 • Vasi spunea...

Mihaela, ce va mai pot sfatui, ar fi sa va salvati copileti de rosii sanatoase, pusi la inradacinat in vase, jardiniere...puse la adapost de ploi si mana. Ar putea fi "roata de rezerva"in cazul unui dezastru de mana. Si ceaiul din foi de ceapa este bun, dar incearca sa dai preventiv, nu dupa ce s-a instalat boala. Numai bine!

13 mai 2012, 21:23 • Vasi spunea...

Mirela, ma bucur, plagiaza-ma la greu :)) Eu asa m-am obsnuit cu acest macerat, ca acum il facem la butoiu de 200 litri. Punem la pomi, la vita de vie, cea de masa....peste tot. Straturile tale inaltate sunt super, de doua zile incerc sa las comentariu si din cauza netului prost, nu reusesc.Poate maine...mai incerc. Pupici!

13 mai 2012, 22:32 • Anonim spunea...

Buna ziua. Si eu va multumesc pentru sfaturile pe care le dati. De anul acesta incep si eu sa folosesc aceste macerate. Dar am o singura intrebare, coada - calalui se gaseste

Page 7: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

7

in toate regiunile tarii? Eu stau in Olt si nu cred ca am vazut-o pana acum, poate si din cauza ca nu am cautat-o :). O sa incerc si eu. multumesc inca o data!!!

14 mai 2012, 17:39 • Vasi spunea...

Anonim, Coada calului se mai numeste si parul porcului si creste prin zonele umede, mlastinoase.S-ar putea sa fi trecut cu vederea. Am mai citit ca pote fi inlocuita de rostopasca, avand cam aceleasi efecte. Numai bine!

14 mai 2012, 20:55 • Anonim spunea...

Fantastic, cate mai invata omul, felicitari pentru blog (sut eu ala cu ciupitul la castraveti, fizicianul) eu am facut un acoeris la rosii si plastic transparent, ca din cate am citit pe net bolile la rosii vin mai mult de la apa de ploaie. O zi buna Bogdan

15 mai 2012, 12:30 • gioni spunea...

Bogdan, este foarte bine cum ai facut, dar tot trebuie sa faci copilirea si defolierea lor. Daca nu stii cum, da o cautare pe blog si ai sa gasesti detalii. Numai bine!

16 mai 2012, 08:04 • Anonim spunea...

Tot acum e perioada f buna de adunat vetrice, inca nu a inflorit. Cam in aceleasi zone cu tataneasa se gaseste si vetricea, uzual la marginea drumurilor, dar e peste tot. Intreba cineva mai sus unde gaseste coada calului. Sa caute printre porumbi, asta daca nu i-a ierbicidat prea tare... Si sa nu uit: nu va fie teama daca scapa urzica si cu floare, abia in decembrie are samanta cu putere germinativa si nu rasare asa usor. E testat de mine, nu rasare decat dupa soc termic, peste iarna. In alta ordine de idei, nu pierdeti din vedere si proprietatile medicinale si la urzica, si la tataneasa si la coada calului si chiar si la vetrice. Oricum merita sa le culegeti si sa le puneti la uscat. Cu stima, Dan U.

27 mai 2012, 19:18 • Vasi spunea...

Page 8: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

8

Da, este adevarat ca au proprietati cu adevarat benefice si chiar vreau sa fac cateva postari in legatura cu acest lucru. La noi tataneasa creste in gradina, dar vetricea, nu, si nici nu am vazut-o in plimbarile noastre. Dar, daca le vom folosi pe acestea care le avem in jurul nostru sper sa trecem cu bine de bolile gradinii. Numai bine!

buna vasi , dar petru castraveti este buna urzica ,sa-u coda calului ,,,

8 iunie 2012, 09:00 • Vasi spunea...

Mariana, sa le utilizezi fara mila :)) Cum il termini, pui de altu'... Mai vorbim si pupici!

8 iunie 2012, 09:53 • Anonim spunea...

Buna sunt noua pe aici desi am ceva experienta la gradinarit , insa lupta cu mana si insectele ma invinge, mai exact cred ca am pr mari cu musita(musculite mici si verzi sau gri) si ceva omizi

11 iunie 2012, 12:01 • Vasi spunea...

Anonim, Vezi postarea cu ceaiul de pelin, poate te ajuta:) Aici este adresa: http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/06/ceai-de-pelin-si-rostopasca-ajutor-in.html Daca e vorba de mana, trebuie sa cureti bine plantele de frunzele bolnave si sa le stropesti, ori cu ceai de parul porcului, ori cu ceai din foi de ceapa, dar aceste lucruri trebuiesc facute din timp, preventiv, iar maceratele se folosesc pentru a intari plantele si a le forma o imunitate zdravana, astfel bolile nu se apropie asa repede. Copacii cu omizi, ca nu inteleg prea bine ce ai vrut sa spui cu"pr"se uda cu 1-2 galeti de ceai de pelin. Incearca si nu te da batuta! Numai bine!

11 iunie 2012, 13:04 • Anonim spunea...

buna ziua.Am descoperit de catva timp site-ul vostru si mi se pare foarte interesant.Am si o intrebare daca se poate,la 10 litri de apa ce cantitate de macerat de urzica,de tataneasa si apa de cenusa se poate pune.Se pot folosi toate odata

7 iulie 2012, 13:41 • Anonim spunea...

buna,site-ul vostru e foarte interesant.Am si eu o intrebare.Am facut macerat de urzica,de tataneasa si apa de cenusa dupa retetele voastre si as vrea sa stiu daca se pot

Page 9: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

9

folosi toate odata si daca da,ce cantitate din fiecara se pune la 10 litri de apa(pentru stropit cu pompa)

7 iulie 2012, 13:49 • Vasi spunea...

Anonim, Eu zic sa nu te complici cu toate odata. Tataneasa are potasiu la fel ca si cenusa. Poti combina maceratele si din ele iei 1 litru si combini cu 9 de apa. Cenusa o folosesti data urmatoare, zic eu... Numai bine!

7 iulie 2012, 19:31 • Anonim spunea...

Apa de cenusa am preparat-o punand 1 galeata de cenusa si 2 galeti de apa si am lasat-o 7 zile,apoi am luat apa limpede de deasupra si am pus-o in pet-uri.La 10 litri de apa cata apa de cenusa ar trebui sa pun(tot pentru stropit cu pompa)

7 iulie 2012, 20:23 • Anonim spunea...

buna ziulica!!am si eu o intrebare la d-voastra...-am fabricat si eu macerat de urzica si pentru ca in gradina mea misuna tot felul de gadini mai mult sau mai putin vizibile cu ochiul liber, am fost silita sa prestez.Normal ca am facut o concentratie mare, aseara necitind pe nicaieri despre trebusoara asta.Astazi insa am cautat documentatie si m-am cam speriat...ca am pus prea mult pentru prima oara,... cam ce se poate intampla?? ma cheama Sanda din Fagaras cu multumiri...

8 iulie 2012, 08:17 • Vasi spunea...

Sanda,uda gradina mai bine si se mai dilueaza. Deci 1 kg urzica sau urzica + tataneasa si 9 litri apa.Dupa o saptamana, doua, diluezi, pui o parte macerat si 9 apa.Nu cred ca se va intampla ceva. Ne spui daca vezi vreo schimbare. Pup!

8 iulie 2012, 17:56 • gioni spunea...

Anonim, Mai multe despre cenusa gasesti aici: http://hobbygradina.ro/2012/03/28/cenusareasa-printesa-ograzii-cum-folosim-cenusa-gradina-2-3/ Acum, vezi si tu cum diluezi, ca ai facut mai concentrat maceratul. Noi punem mai mult in compost sau pudram cu ea pe plante, sau la radacina, nu am prea facut reteta asta cu macerat. Numai bine!

Page 10: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

10

8 iulie 2012, 18:13 • Anonim spunea...

buna ziua! cred ca ar trebui sa va multumesc ca existati,ca ne inpartasiti ideile si cunostintele dv! v-am descoperit de cateva zile si sunt uimit cate pot face ptr gradina mea( sunt adeptul fara chimicale) am o intrebare rostopasta o pot folosi ptr mana la rosi si restul plantelor? si daca da cum sa o folosesc? o zi buna va doresc si spor la gradinarit!!!

9 iulie 2012, 16:02 • Anonim spunea...

Buna ziulica!! iar am vinit..deci ,ieri dimineata era cat p-aci sa demarez operatiunea"sinucidere"in cazul in care ajungand in gradina as fi gasit totul ars ,ingalbenit, ofilit;pen'ca eu am dat si pe piersici,pruni,cires ,petunii, trandafiri, etc;si mai ales pe 'deliciul gradinii-zmeura.Dar la 5 dis de dimi...cand am tras prima inspectie, am constatat ca toate radeau in rasaritul de soare si mi-am revenit-gandul acela pacatos lasandu-l pe altadata. Deci am pus cam 3kg urzici in cam 12l aqua chioara si le-am lasat acoperite una saptamana,dupe care intr-o pompa de 6l am bagat 4l de macerat si 2L aqua si cu aceasta puturosenie am sfintit locul,plantele,hainele si pe noi.Dar de udat n-am comis fapta decat azi.Pe piersici si zmeura pe care misunau la greu musculite albe,paduchi albi etc am dat,am dat ca-n dusmani.Aseara nu mai misca in afara de tantari nimic Intrebare:pot sa culeg zmeura si s-o prelucrez fara s-o spal si fara sa am parte de niscai gusturi bizare. [anii trecuti n-am folosit insecticide decat pe cartofi, pentru ca n-a fost cazul.De cand am ramas la pensie, m-am razboit cu cu cumnata si fratele meu sa nu mai stropeasca cu porcarii . Mie imi place cand ajung in gradi' sa -mi sterg capsuna sau castravetele,morcovul,de bluza daca-i cazul si sa ma-nfrupt acolo pe loc]Anul asta insa e record de jiganii pe sub fiecare frunzulita si am recurs la masuri extreme cu urzicile astea .pe fasole aveam paduchi si am am folosit cenusa dar n-a dat rezultatele sperate.acum dupa urzici au decedat in sfarsit.Doar pe trandafiri paduchii verzi inca traiau.Oare daca amestec urzica cu cenusa ce iese??mentionez de altfel ca Domnu' nu ne-a dat nici o ploaie de 2 saptamani si mai bine.Astept un sfat!pentru ca anii trecuti am strans cu mana,am turtit,am dat cu sapun pe lighioane,dar -repet-nu erau atatea Va multumesc!!

9 iulie 2012, 17:18 • Vasi spunea...

Anonim, Multumesc pentru cuvintele frumoase!!!! Ceaiul de rostopasca faceti-l ca pe cel de parul porcului, ca nu avem alta reteta anume. O infuzie pur si simplu. Cu ea, racita, puteti stropi plantele, dar nu in crapatul de caldura :)) Impotriva manei, se lupta de la inceputul primavarii, cu macerate pentru intarirea plantelor si marirea rezistentei la boli. Noi am facut solarul special pentru rosii si tot

Page 11: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

11

avem emotii cu aceasta boala. Asta este gradinaritul, emotii, satisfactii, suparari si asteptari. Numai bine!

10 iulie 2012, 08:43 • Vasi spunea...

Sanda, iti spun de la inceput ca esti simpatica foc!!!! Asa fac si eu, mananc si frunze si fructe si legume, mai cu urme de pamant, mai cu stricaciuni, dar curate de chimicale. Pai gusta zmeura, daca are gust ciudat, mai fa-i un dus, inainte de a o culege, dimineata sau seara tarziu, daca nu....nu. Nu amesteca cenusa cu urzica pentru ca cenusa este mai ciudata... Mai bine pudrezi solul, o pui in compost sau pudrezi frunzele de la varza, dimineata devreme. Eu o pun in compost si apoi compostul il pun in gradina, in straturile inaltate, peste tot. Te mai astept cu mult drag sa ne mai povestesti di pi la tine din gradi:))))da? Pupici!

10 iulie 2012, 08:58 • Anonim spunea...

Mda!!Cred ca d-aia ma iubeste si al meu! Mai ales cand il sui seara la 23 pe scara sa-mi stropeasca ciresul minor[are 4 ani]si-l mai si imbalsamez cu apa sfintita de urzici.Dupe capsorul lui ar fi fost cazul sa dorm afara pe stergatoare cu catelul dar trebuia pornita masina de spalat si la asta nu se baga[nu ca-i prost,da-i comod rau] Deci am in gradina destul de multa zmeura la care tin ca la ochii din cap si ieri cu toata retinerea m-am apucat de strans dupa ce am ciorsait vreo doi pumni, asa de gust si spre mare minune mea nu avea nici un gust deocheat.Cand sant pusa pe fapte eroice in plin miez de vara culeg cam 2-2.5kg pentru sirop.Avem 2 nepoti: unul de aproape7ani, aici in Sf GH si unul de1.6ani nascut pe meleaguri straine ,tocmai la macaronari, si pentru ei fac un sirop bun-bunut,-acum nu chiar ca coca-cola,dar aproape.Am si o tarlaluta cu capsuni dar de Rusale pe cand Doamne -Doamne intorsese capul ,ne-a dat Sarsaila o grindina si ne-a facut zob tot prin gradini, dar numai pe strada noastra[aciasa cred ca era un nor mare de pacate-toti de pe strada santem cam atacati[nu tare da'santem]si cum ziceam ,celelalte si-au revenit doar capsunii acum se misca mai greu si sufera de la seceta asta.Dar poate inventez un soi nou de stafide de capsuni ca se stafidesc intr-un hal ... Eu, am o sapatoare de aia smechera pe benzina si primavara inainte sa ar arunc cenusa o arunc pe sol si dupa aia n-o mai folosesc decat la fasole si la ceapa sila varza.Si nu fac compost ca mai bine scot gunoiul la gunoieri decat sa -l tar ' in fundul gradinii,Darin schimb pun gainat ,ma duc pe marginea drumurilor de la tara unde si-l cara oamenii si-l incarc in saci si-l pun in gradi'..MAMA!!si pe langa legume prasesc o buru'faina,da'faina de tot si diversa- in fiecare an am alte soiuri[de buru']de nu ma plictisesc de loc-grasa frumoasa,foc]Al meu zece asa: -nu mai te prosti cu atatea rasaduri,ca tot tre' sa plivesti .Nu vezi ca buru'are initiatva si iese singura..gust-o si sorteaz-o si poate ca sa-ti strice planurile te pomenesti ca-ti rasare niscai ceapa,rosii[alea oricum ies de capul lor] si mai faci si tu ceva nou-o zacusca de loboda,o fiertura de stir si alte consolari de genul asta cand raman fara unghii de la plivit.Am si eu un solar !s-au mutat niste vecini si ni l-au dat noua,dar nu

Page 12: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

12

l-am acoperit niciodata,i-am insiretat sarma pentru a sprijini folia dar nu l-am acoperit.Imi pun rosile acolo ca mi-e mai usor cu sforile dar,nu mai risc sa fac vreun hertz-attac cand as vedea cade la condens mi se imbolnavesc plantele sau melci, fluturi batracieni.nu cred ca as rezista,nu,nu!! Si daca tre' sa mor, sa mor de moartea mea nu ca mi-am ucis plantutele cu mana mea.si nici "printul consort" n-ar rezista sa tot auda "Caulita in mi bemol"cu sau fara luna plina,si sa ma vada tot dormind cu pompa de stropit in loc de perna.Dar eu stiu ca pe timp de seceta nu da mana.A!! da! primavara mai dau si cu var[sa vezi cum se betoneaza pamantul] si cu praf de oase si sulf.Da' mare scofala nu-i am o vecina de la care lucrez eu trei sferturi din gradi"ca asa vrea ea,si pe sfertul ei pune arbagic ,fasole,rosii,castraveti,si ardei,Si o doare-n cot:le da o sapa ,hai doua,o pliveala...hai, doua,si apa la greu si are frate, niste plante si recolta de ma ataca la nervi.Cred ca-i si dupa sufletul omului,..Si eu am ..dar daca-s mai agitata cred ca mai tulbur feng suiul dis de dimi' Da! iar am dat in boala lui Jon Creanga si uitam:rostopasca o luati de la plafar??si parul pigului tot de acolo??sau le culegeti dupe camp?? Mai revin eu maine la un scurt brieffing ca acum a venit haplea de la munca si n-am luat apa minerala si ma sfintaste acusi. Pupicii!!

10 iulie 2012, 18:41 • Vasi spunea...

Sanda, Deci asa povestioara, numai la Creanga am mai citit, ha,ha,ha :)) Nu vrei tu sa te muti la mine la tara, sa fim noi vecine si sa ne contrazicem in feng shui...ca si asa am o pasiune pentru el? Vad ca gradinaresti cu o pasiune arzatoare si imi place tare mult. Cred ca esti o gradinareasa, careia ii place gradinaritul, nu neaparat numai recolta. Asa sunt si eu, vreau sa simt samanta si sa o fac sa rodeasca si sa fac rasaduri si sa ma bucur de diversitatea tuturor surprizelor din gradina. Rostopasca creste pe langa scarile si casa mea, dar parul porcului il culeg de pe camp, sau din fanul pe care il cosesc pentru vaca. Azi am observat o boala la vinete, ofilire (fusarioza cred) :(( si vreau sa fac un preparat cu usturoi, ardei iute si sapun lichid si sa le stropesc. Am sa scriu despre...intr-o postare. Sa nu cumva sa nu revii cu briffing-ul azi!!!! Pupici o mie!

11 iulie 2012, 09:12 • Anonim spunea...

Aha!!La tara...unde???Or' poate trebuia sa citesc inainte ceva pe la introducere...sorry..Deci! daca ma mut la tara ta se duce haaaat departe linistea si fengu' ca eu sant buna bagatoare de vina si de sama si carcotasa ..Nu ca as sti foarte multe dar sant curiosa foc.Da! imi place gradinaritul desi atata mai bombani si ma jelui cand nu-mi iese cate-o treaba...Al meu mai zice cand m-apuca sa ies noaptea pe afara ca nu mai trebe cucuvele..Cand eram la mama fata ,si chiar si maritata nu ma prea pasiona [de loc] gradina ;mama nu-si lua gura dupe mine si nici nu ma lasa sa fac cum vream eu[nu din dragoste de mama,nu!-ci pentru ca trebuia sa fac cum vrea ea-si al... daca vream]dar de vreo 15 ani am demis-o si-mi fac de cap de si ea se minuneaza[prin gradina]Da!!M-a batut Doamne-doamne cu una bucata cumnata

Page 13: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

13

spargalita si destepta foc care numai ea stie tot,numai ea face tot,numai ea face bine tot..Si eu care o pupaza [sau cum zice ea ce face omu'...face si maimu....]incercam si eu,dar sa ne intelegem ea cu ale ei si eu cu ale mele- fara convorbiri si consultatii[eu sant capricorn si invat singura din belele mele]Au mai murit neste biete rosii[eram incepatoare]..nu mi-au iesit bamele[nu ca mi-ar fi trebuit ca nu stiu nici azi cum se gatesc..]dar...primii mei ardei ...cu primii mei ardei am spart targul pe planeta Marte :grasi, mari,.. atunci nu i-am pozat acum sant amintiri.Oho! si primele mele vinete...cand se incrunta de ploaie,desculta, fara manusi fugeam cu coctailul de kk de gaina si dai,si dai..dupe aia daca dadeam din mana prin casa ii cadea mustata lui m'nealui.Sa-ti povestesc despre varza de bruxelles??Nu despre cum am crescut-o, ci despre cum am murat-o..si a trebuit s-o arunc..cu complimentele de riguare de la sotul.Da!!de cand imi iese prima plantuta si cand imi infloreste prima floare,ma ingras.. Dar de ce crezi ca-i boala??poate-i doar seceta,sau trece vreo gadina cu metrou pe sub ele.Eu am o problema cu Colorado la vinete,daca nu recoltez fiarele de pe ele, mi le termina.Vinetele sant bune cu usturoi,chiar si cu ardei da' sapun... Stai asa!!ai zis rosto'si paru'pigului ..si astea la ce dai???

12 iulie 2012, 00:04 • Vasi spunea...

Sanda, tu esti capricorn, ca sotul meu,Gioni. Eu sunt varsator, fire creatoare si artistica(ha,ha,ha), In fine, noi stam intr-un sat cam uitat de lume, in Gorj, la 24 km de Tg Jiu, sat de munte, cu multa, multa verdeata. Uite, nici mie nu-mi plac amestecaturile in gradina, sa vina soacra sau cumnata sa imi spuna ce sa fac. Noroc ca suntem cu case diferite, iar in gradina, chiar suntem stapani si eu cu Gioni ne si potrivim la gusturi si idei. Varza de Bruxelles odata am pus si gata, la fel si brocoli, nu sunt pe gustul nostru. Boala la vinetele mele, este o ofilire fusariana, ceva micotic si azi de dimineata le-am stropit si nu numai pe ele, cu spray de usturoi cu boia iute si ulei, fara sapun lichid. Rosto si parul porcului sunt plante tot antimicotice, din care se face ceai si se stropescte gradina, cu 2 zile inainte de Luna Plina( este perioada cu cel mai mare grad de umuditate din luna si favorabila dezvoltarii bolilor micotice, atat la plante cat si la oameni). Auzi, chiar daca ti-ai facut o reclama mai fengshuista, ma risc totusi, sa te primesc la mine in sat, unde nu toata lumea este linistita si suava :))) si unde am gasi cu cine sa na carcotim, desi eu nu prea stau de vorba la poarta cu vecinele mele, ca nu avem subiecte comune, iar de timp...nu mai zic, asa ca ne vom carcoti amandoua (ha,ha,ha) Ne mai auzim. Pupici o mie!

12 iulie 2012, 08:49 • Anonim spunea...

A! am lucrat la un santier de asta de dupa revolutie ,si seful era tot capri.. da' mai tanar ca mine-sa spunem ca daca ajungeam la timp la intalnire ,puteam fi eu mama lui.Sotul meu era si el acolo si zicea :-asta imi pune capul! eu nu mai pot cu nebunul!!si dupe ce am aflat ce zodie este piesa am declarat sus si tare:daca procedezi cu el ca si cu mine n-ai decat 2 variante:ori le iei, ori castigi.-Pai de ce?? pai e capri.. -Vai de capul meu!! Dar al meu e Peste,si de 36 de ani il iau in coarne il dau de pamant ,il surlui ca pe

Page 14: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

14

catel,da'nu ne lasam unul de altul /neam.Ma intreaba cateodata-ce-ai cu mine ??-2 copii! ca de aia m-ai luat. A! noi in gradina nu conversam!De 25-26 ani de cand a facut mama neghiobia de ne-a adunat intr-o curte cu cumnata [fosta profesoara de fizica,si noi oameni simpli] nu ne-am impacat aproape de loc.Nu ea...[ea -i o DOAMNA],ci eu sant o scarba,sotul meu un paduche,mama o nimeni[prea simpla pentru ea -7 clase]copiii mei-[unu' inginer electronic, cel mic -italian-n-a vrut sa invete la veterinari si n-a vrut] niste slabi.Asta e...suerte.Si tot ce face ea este cel mai ...cel.Dar asa asa a vrut Doamne doamne ca sa pot si eu sa fac Lucruri!Si ea sa traga cu ochiul ei de piaza rea si sa se ofti" Eh!Da-o-n shui[fara feng].problema era anii trecuti ca stropeau,stropeau,stropeau la greu cu toate insecti,micoti adica cu tot ce aparea,de -ti venea rau.Pe rosii dam si eu cu piatra vanata dar fara alte prostii,pentru ca daca vreau stropite legumele imi iau din piata si nu-mi mai rup spinarea.PAROXISMUL l-am atins cand stropindu-si pomii am vazut ce cadea pe capsunii mei pe care i-am procurat de la firma de la Oradea contra unei capitze de firfirei[scumpi foc] Mie-mi place ca atunci cand ud,lucrez meditez,fluier si zaresc CAPSUNUL ,ZMEURA si alte bunaciuni [iti dai seama de ce le scriu cu majuscula,nu???] sa nu mai astept pana ajung in casa sa le spal.Pai nu??Cine stie pana nui-am prins cu cate porcarii oi fi ros eu bunatatile mele din natura.Sau dulceata ce concentratii ticaloase o fi avut.Acum s-au linistit de anul acesta nu mai face decat mace'de urzi',ceai de foi de ceapa,cenusi si alte chestii de omenie de dai pe spate de uimire.NO'mai tine Doamne-doamne si cu cei ca mine...Sau te pomeni ca am facut vreun putiu de bine si le-am lungit viata daca manca mai curat...e!! pacatul meu sa fie!! M'da de luna plina tin si eu cont cand pun semintele sau rasadurile[cand mi-aduc aminte],Da asta cu sprayul de usturoi si niste piparca de aia din peperoncini d-aia cainosi de rai am incercat-o pe un visin amarat rau de neste paduchi ticalosi dar n-a prea iesit pana n-am dar cu zama aia deocheata de urzici.E drept ca n-am pus ulei. TgJiu... Tata meu era de la Valcea un sat pierdut pe dealuri,mai am acolo 2 gradini cu niste ionatani de minune nestropiti gustosi foc.Cred ca si zona voastra e minunata fara praf,fara mizerii,cu privelisti minunate.Mie imi place salbaticia,verdele,da'SOTU'...Mama mea e fagraseanca get beget si eu acia m-am nascut la Fag..la casa ,da'SOTU'l-am luat de la bloc[ca nu m-am orientat pe vremuri].Si-acu' suporta o zi ,doua,trei da' dupe aia vrea confort daca se poate cat mai sporit[apa calda,baie ,tv,gratar..] Deci,iar am scapat caii si v-am facut capul calindar[sindrom John Creanga]inca putin si scriu un foileton pe blogul vostru . Daca bat campii sau deranjez imi cer scuze dar simt asa cateodata cate o mancarime ciudata ori in varful degetelor,ori la limba si decat sa ma iau la rezbel mai bine toc uite asa pe cate cineva.

12 iulie 2012, 13:33 • Anonim spunea...

Am revenit!! Azi mi-am facut mai mult timp ,adica chiulesc.Asta e!!Dar daca voi puneti atatea substante obtinute din plante de altfel medicinale inseamna ca toate legumele au o dubla destinatie :si de saturat si de facere de bine.Am sa ma gandesc la treaba asta...Sti, eu sant incepatoare in ale calculatorului, da' tre' sa-mi iau un foto si eu [intr-o zi]si sa-mi fac un blog si eu sa nu mai haimanalesc,sa am si eu cotetzul meu...si poate in loc de gradi' o sa scriu o telenovea...

Page 15: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

15

13 iulie 2012, 15:12 • Anonim spunea...

Vasi ,draga mea [imi dai voie, nu???]:-cand spun "rai" =nu ne lasam pana nu facem cum ne bubuie mintea, -cand spun "reci"=daca intram la o banuiala luam urma ca copoiu in tacere[eu tac si sant atat de atenta la fiecare gest,vorba si urmaresc fara sa dau nici un semn ca ce l-ar putea paste pe ticalos]si odata dovedit paduchele... S-apoi gioni este "sotul"-v-ati ciocnit vreodata in interese??-l-ai avut vreodata dusman?? -de unde sti ce-i poate pielea cand se dezlantuie???Vax!! aici batem apa in piua.!! Am in gradi"anghinare mica, prapadita ,e prea cald,am pus-o langa un gard dar n-are umbra destula,si asta-i betiva rau...o tot sapalesc si-i dau apa da' n-ajunge.Eh!! are timp pana la toamna.Si pentru zona noastra am un experiment:Am pus in primavara vreo 30 fire de PEPENI verzi si am vreo 55 de mingiuci verzalii unele cu un diametru de cam 15 cm pe care ii admir si ud si urmaresc in asa fel ca si ochii mei au cam acelasi diametru.Am mai incercat si alti ani,am pus semintele direct in gradi" dar n-am reusit,au fost mici ,nu s-au copt,n-au fost dulci etc...Dar anu' asta in februarie am apu semintele in casa intr-o jardi'in turba, iar la sfarsitul lui martie i-am scos pe sala[o fosta terasa inchisa acum].Cand i-am pus in gradi'aveau cam10cm si vreo 4-5 frunzulite.acum s-au intins,fiecare are 4-5 fructe sant plin de flori si au si buru' dar nu prea ma bag tare in ei ,ca nu stiu sa ma port cu ei si nu vreau sa-i speriu.Ii las sa se destrabaleze cum ii taie capul ca nu-i vede lumea rea,sa-i deoache!! In general sant destul de reticenta cu soiurile ciudate pentru ca am impresia ca de cate ori pun ceva nou pentru zona noastra sa nu dezvolt si gargauni noi cu care n-am mai avut de-a face De exemplu:-aici in zona noi n-am avut musculita alba,acum avem din belsug:au aparut rosiile cumato,black cream,si alte care poate...Asa sant eu, cred ca tre' sa fie o explicatie la toate,un link ...poate doar radiatiile ,Japonia,extraterestri... Ca flori am cleome,begonii[adevarate cu cartof la baza] o magnolie de 5 ani[stelata roz]o glicina ,niste zorele pitice splendide,o camelie roz spre rosu,si pepunii,multe petunii pe care era cat pe ce sa le arunc asa de greu s-au miscat:le-am pus in februarie si abia la inceputul lui iunie s-au simtit si ele,dar acum...toate culorile.Si-mi doresc o goji si o kaki sa le am in gradi" .Si am o fasole mov acum cand e cruda,si de tufa si de poca frageda, buna de inabusit si servit langa friptura,peste,in loc de pireu[garnitura] cu putin usturoi pe ea[ca colesterolul nu doarme] Mi-a trimis-o copi' din Italica si vad ca-i prieste.Cam astea-s rosii 'inima de bour',ardei de toate neamurile ,vinete,cartofi rosi si albi morcovi prastanaci patrunjei,salati de toate neamurile[de la kaufland]catei pamantului,zmeura,capsuni etc. Si daca sant cuminte poate, Doamne-Doamne mi-ajuta sa-mi fac rost de cartofi de aia cu miezul mov,buni pentru astia cu colesterolul ,glicemia,trigliceridesi alte porcarii 'en vogue'today. kiss,kiss Sanda!!

15 iulie 2012, 16:47 Anonim spunea...

Page 16: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

16

Buna seara.Sunt dintr-un sat din Ardeal,de langa Sighisoara si am o intrebare.Acum 3 zile am stropit rosiile cu zeama bordeleza,am folosit aceeasi cantitate de var si piatra vanata ca de fiecare data,adica 100 gr.p.v.si 200 gr.var(folosesc aceasta reteta de vreo 10 ani)si azi cand am fost in gradina am vazut ca rosiile mele,vreo 125 de fire,erau toate acoperite pe frunze si pe tulpini de o culoare ruginie si frunzele au inceput sa se rasuceasca.Nu stiu ce s-a intamplat dar am vaga impresie ca le-am prapadit.Din experienta d-voastra poate stiti ce s-a intamplat si daca ar mai fi ceva de facut.Seara buna.Mirel

17 iulie 2012, 21:18 • gioni spunea...

Mirel, Nu te putem ajuta, pentru ca nu folosim zeama bordeleza. Sa nu fie o rugina...boala micotica? Curata-le de eventuale uscaturi si incearca sa le stropesti cu un ceai de parul porcului sau foi de ceapa...Poate le-ai stropit in caldura amiezii....? Numai bine!

18 iulie 2012, 08:38 • Anonim spunea...

pentru cei care nu au urzici in curte sa se duca in locuri cu balarii si sa ia de acolo

18 noiembrie 2012, 16:13 • ilie ursu spunea...

Buna ziua.Sant foarte ancantat ca am gasit blogul dumneavoastra ,ancerc de multa vreme sa aflu mai multe despre tratamente BIO,de la natura,pentru ca fitosanitareledin comert,dupa ce ca sant foarte scumpe, sant si extrem de toxice.Eu dupa fiecare tratament zac 2-3 zile...un tratament=aprox.18 atomizoare.Am 3000 m2 de solare...Stiti ceva despre tratamentul anti mana cu frunze de dud?cred ca este foarte bun deoarece am un dud an curte si abia acum cand a venit anghetul i-au cazut frunzele...si ereau anca verzi...Acum am culturi de salata,spanac si ceapa verde,si peste vreo 10 zile seman ridichiile de luna...daca intrati pe facebook la mine,am gradina an fotografii...va multumesc mult pentru timpul acordat...o zi buna.

10 decembrie 2012, 13:49 • Vasi spunea...

Ilie Ursu, nu stim nimic despre solutiile cu frunze de dud, este prima oara cand aud, dar am sa ma interesez. Succes in tot ce faceti!

10 decembrie 2012, 14:56 • ilie ursu spunea...

am auzit despre asta la 'An gradina Danei' ,la tv.Acum,am pus la 'tratat 'semintele de rosii an solutia de acid acetic,dar nu mai stiu cat timp se tin ...2-3 ore sau 2-3 zile? nu

Page 17: Cum Se Prepara Maceratul de Urzica Pentru Plante

17

am mai cumparat de mult timp seminte din comert.Pe mine ma costa aprox.60 de milioane samanta,asa ca de cativa ani mi-o produc singur.Alte modalitati an afara de otet a-mi mai puteti da? va rog...

10 decembrie 2012, 15:12 • Vasi spunea...

Am inteles ca ceaiul de musetel este foarte bun pentru seminte. Tot la fel se face un ceai concentrat si se tin semintele in el, apoi se pun la uscat. O sa ma mai interesez... Numai bine!

11 decembrie 2012, 08:22 • gabi n spunea...

buna seara, am facut maceratul de urzica si tataneasa (5kg urzica si 1kg tataneasa) dupa reteta scrisa mai sus 6kg frunze si 60 l apa. maine o strecor si o diluez 1/9. o sa stropesc foarte rapid tomatele si ardeii. ceva sfaturi inainte de a face aceasta operatie? pot da si pe castraveti? multumesc

29 aprilie 2013, 21:43 • Vasi spunea...

Gabi, poti da si pe castraveti si pe flori si pe toata gradina.Este un ingrasamant natural traznet! Numai bine!

30 aprilie 2013, 00:07 • gabi n spunea...

am dat in sfarsit azi si cu macerat pe tot ce aveam in gradina. abia astept ziua de maine sa vad reactia plantelor. nu stiu cum este maceratul la voi dar la mine mi-a dat impresia ca un hoit miroase mai bine :). numai bine!

1 mai 2013, 23:16 • gabi n spunea...

eu sunt incepator. acum este al 2-lea an in care pun ceva in solar. anul trecut a fost un fiasco total. nestiind ca trebuiesc polenizate am tinut solarul inchis pentru a sta la caldura.saracele plante ma mir ca nu au luat foc de cat le-am chinuit.primul si al 2-lea etaj de flori au fost compromise,abia la cel de mai sus a venit cineva sa imi spuna ca au nevoie de aer si de albine.in concluzie am avut mai multa productie cand am plantat in aer liber decat in solar. din ianuarie in schimb citesc peste tot pe unde apuc si invat sa fiu un agricultor ok.multumesc mult pentru acest blog care este locul meu de inspiratie si invatat. datorita celor invatate de aici si puse in practica am inceput sa fiu intrebat de vecini si de cei mai in varsta si cu multa experienta ce fac eu la plante de arata asa bine si sunt foarte viguroase. multumesc pentru toate sfaturile postate. pentru a vedea micul meu solar adresa de facebook este ``gabi.neagoe`` albume foto ``micul agricultor...adica eu``