studiul china

37
1 | Page De ce nu mai mananc carne? 1.Pentru că am constatat că nu am nici gheare, nici incisivi puternici și nici colții lungi și ascuțiți. Concluzia: nu am nici una din calitățile si armele naturale ale animalelor de pradă. Așadar, mi-e limpede că aș muri rapid de foame dacă aș fi nevoit să vânez, pentru a supraviețui, cu mâinile goale. 2. Pentru că am aflat că, din punct de vedere biologic, fiziologic, între noi, oamenii, și animalele mâncătoare de carne sunt diferențe foarte mari. Astfel, carnivorele au tractul digestiv doar de 3 ori mai lung decât lungimea corpului, în timp ce oamenii îl au de 10-12 ori mai lung. În plus, saliva omului este alcalină, pe când cea a carnivorelor este acidă, iar secreția de acid clorhidric la nivelul stomacului carnivorelor este de 20 de ori mai puternică decât la oameni. Din această cauza, resturile de carne putrezită ramân în colon zile, săptămâni, luni sau chiar ani de zile. 3. Pentru că, la fel ca toată proteina animală (cu excepția laptelui de capră și a ouălor de prepeliță) carnea este acidă. Se știe, astăzi, că omul trebuie să se hrănească în proporție de peste 80% cu alimente alcaline și cel mult 20% cu alimente acide. Consumului excesiv de alimente acide conduce la multe dezechilibre și boli grave. 4. Pentru că nu vreau să mă îmbolnăvesc de cancer. Sunt studii serioase, de necontestat, care demonstrează faptul că proteina animală, în general, și carnea, în special, produc cancerul și stimulează înmulțirea celulelor canceroase. Tipurile de cancer care apar din cauza consumului de carne sunt, nu întâmplator, dintre cele mai grave: cancer de colon, cancer hepatic, cancer pancreatic. Rata de supraviețuire: aproape de 0. 5. Pentru că nu vreau să mă îmbolnăvesc de boli cardio-vasculare sau neurologice. Consumul de carne conduce la boli de inimă grave, hipertensiune arterială, accidente vasculare, Parkinson, Alzheimer. 6. Pentru că vreau să am oase puternice, să nu mi se subțieze și să mi se rupă ca surcelele. Carnea elimină calciul din organism. De asemenea, proteina animală, inclusiv mult lăudatele lactate, elimină calciul din corp. Surpriză, nu-i așa? 7. Pentru că nu vreau să devin obez. Grăsimile de origine animală, cele saturate, sunt nocive organismului, în timp ce grăsimile vegetale, nesaturate, sunt sănătoase si nu provoacă obezitate.

Upload: maria-gabor

Post on 02-Jan-2016

279 views

Category:

Documents


9 download

DESCRIPTION

Studiul China

TRANSCRIPT

Page 1: Studiul China

1 | P a g e

De ce nu mai mananc carne?1.Pentru că am constatat că nu am nici gheare, nici incisivi puternici și nici colții lungi și ascuțiți.

Concluzia: nu am nici una din calitățile si armele naturale ale animalelor de pradă. Așadar, mi-e limpede

că aș muri rapid de foame dacă aș fi nevoit să vânez, pentru a supraviețui, cu mâinile goale.

2. Pentru că am aflat că, din punct de vedere biologic, fiziologic, între noi, oamenii, și animalele

mâncătoare de carne sunt diferențe foarte mari. Astfel, carnivorele au tractul digestiv doar de 3 ori mai

lung decât lungimea corpului, în timp ce oamenii îl au de 10-12 ori mai lung. În plus, saliva omului este

alcalină, pe când cea a carnivorelor este acidă, iar secreția de acid clorhidric la nivelul stomacului

carnivorelor este de 20 de ori mai puternică decât la oameni. Din această cauza, resturile de carne

putrezită ramân în colon zile, săptămâni, luni sau chiar ani de zile.

3. Pentru că, la fel ca toată proteina animală (cu excepția laptelui de capră și a ouălor de prepeliță)

carnea este acidă. Se știe, astăzi, că omul trebuie să se hrănească în proporție de peste 80% cu alimente

alcaline și cel mult 20% cu alimente acide. Consumului excesiv de alimente acide conduce la multe

dezechilibre și boli grave.

4. Pentru că nu vreau să mă îmbolnăvesc de cancer. Sunt studii serioase, de necontestat, care

demonstrează faptul că proteina animală, în general, și carnea, în special, produc cancerul și stimulează

înmulțirea celulelor canceroase. Tipurile de cancer care apar din cauza consumului de carne sunt, nu

întâmplator, dintre cele mai grave: cancer de colon, cancer hepatic, cancer pancreatic. Rata de

supraviețuire: aproape de 0.

5. Pentru că nu vreau să mă îmbolnăvesc de boli cardio-vasculare sau neurologice. Consumul de carne

conduce la boli de inimă grave, hipertensiune arterială, accidente vasculare, Parkinson, Alzheimer.

6. Pentru că vreau să am oase puternice, să nu mi se subțieze și să mi se rupă ca surcelele. Carnea

elimină calciul din organism. De asemenea, proteina animală, inclusiv mult lăudatele lactate, elimină

calciul din corp. Surpriză, nu-i așa?

7. Pentru că nu vreau să devin obez. Grăsimile de origine animală, cele saturate, sunt nocive

organismului, în timp ce grăsimile vegetale, nesaturate, sunt sănătoase si nu provoacă obezitate.

8. Pentru că nu vreau ca, în necunoștință de cauză, păcălind fiind, să manânc carne de cal, de câine, de

pisică sau de șobolan. S-a întâmplat, cu adevărat, credeți-mă, mai des decât v-ați putea imagina.

9. Pentru că toată carnea din comerț provine de la animale hrănite cu mizerii, hormoni de creștere,

vaccinuri periculoase, făină de oase și furaje fabricate din cadavre de animale bolnave. Chiar atât de

prost să fiu, oare, încât să mănânc cadavre hrănite cu cadavre și cu otrăvuri?

10. Pentru că nu vreau să devin impotent. Consumul de carne irită și inflamează prostata, provocând

disfuncții erectile.

Page 2: Studiul China

2 | P a g e

11. Pentru că acidul uric, acidul clorhidric și acidul fosforic pe care îi conține carnea, în procesul de

digestie, nu pot fi sintetizați sau eliminați de organismul uman, așa cum se întâmplă la carnivore. Din

această cauza, carnea este extrem de toxică pentru om, provocând inflamații ale țesuturilor și diferite boli,

cum ar fi guta.

12. Pentru că nu vreau ca trupul meu să fie un cimitir de cadavre putrezite și urât mirositoare.

13. Pentru că adrenalina pe care o conține carnea, din cauza spaimei teribile a animalelor din momentul

în care sunt măcelărite (și nu sacrificate, așa cum cu ipocrizie și cinism se spune), provoacă boli și induc

agresivitate.

14. Pentru că nu vreau să-mi pierd din energia vitală și să mor prematur. Există mitul că fără carne

oamenii, în special bărbații sau cei care depun efort fizic mare, nu au suficientă putere (forță sau vlagă).

Greșit! Consumul de energie depus pentru digestia cărnii și sintetizarea proteinei animale este mai mare

decât aportul de energie adus. Toate efectele nocive ale consumul de carne de către om conduc la

scurtarea considerabilă, cu câțiva ani buni, a speranței de viață.

15. Pentru că industria zootehnică este o crimă pentru mediu și, de asemenea, este vinovată pentru

adâncirea foametei pe planetă.

16. Pentru că mă consider o ființă superioară. Aproape toate mințile strălucite ale Umanității, geniile,

savanții și creatorii, au fost vegetarieni: Iisus Hristos (a fost fie pesco-vegetarian, fie vegan), Leonardo da

Vinci, Albert Einstein, Socrate, Pitagora, Platon, Sir Isaac Newton, Lev Tolstoi, Mahatma Gandhi, Voltaire,

Confucius, Albert Schweitzer, George Bernard Shaw, Mary Shelly, Immanuel Kant, Vincent Van Gogh și

mulți alții.

17. Pentru că ființa umană nu a fost construită genetic, structural și fiziologic pentru a manca carne.

18. Pentru că am alternative mai sănătoase și acceptabile din punct de vedere moral, etic și estetic.

19. Pentru că am libertatea, ca, după un timp indelungat de studiu, să cântăresc opțiuni, teorii și informații

și să fac o alegere în cunoștință de cauză.

20. Pentru că am conștiință. Știți în ce condiții sunt crescute și ucise, cu sânge rece și o cruzime de

neimaginat, animalele care ajung în farfuriile voastre? Vreți să aflați? Chiar dacă nu doriți, ar trebui să o

faceți. Vă ofer un film și vă invit să îl vedeți. Vă avertizez, însă, că imaginile sunt șocante.

177 Responses to De ce nu mai mananc carne?

1. Madalin Blidaru says:

June 16, 2013 at 9:04 pm

Da, destul de argumentat…

Page 3: Studiul China

3 | P a g e

Am doar o intrebare: ce as putea sa mananc de Paste/Craciun in loc de drob/caltabos ?

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 12:56 pm

Sunt foarte multe alte variante. Daca te intereseaza, cu adevarat, iti pot detalia cu placere.

Reply

Q says:

June 20, 2013 at 10:57 am

Sunt de acord cu cele zise in 90% desi sesizez o tenta de fanatism in cee ce spui ca si cum doar carnea ar fi singurul

pericol , sa spunem tot adevarul – TOATA absolut toata mancarea pe care o mancam – indiferent carne , vegetale,

seminte sunt “contaminate” modificate chimizate poluate de catre om de catre NOI TOTI DIRECT SAU INDIRECT

, deci nu doar carnea care se gaseste in comert este nociva , nocive sunt si vegetalele semintele “chimizate”

pesticizate , in fapt 98 % din mediul inconjurator este poluat de om , poluarea nu inseamna neeaparat distrugere

totala pentru celelalte organisme ci doar modificari “adaptari” importante , facute intr-un interval de timp scurt –

oamenii sunt proprii lor ucigasi , asemeni unor paraziti care isi devoreaza gazda dupa care mor odata cu aceasta

Nu carnea , nu vegetalele , nu mediul este de vina pentru ceea ce ni se intampla , NOI toti suntem de vina , noi

contribuim zi de zi la degradarea mediului si la moartea noastra prematura ( posibil in final de diparitia speciei

umane si posibil a altor specii) , facem asta zi de zi , inconstienti , indolenti sau incapabili sa intelegem – suntem

parte a unor sisteme sociale absurde – comunism ,capitalism etc etc , toate duc la distrugerea mediului si implicit a

nostra sau mai tarziu a copiilor nostri , toate sistemele au la baza si functioneaza datorita unor instincte primare –

frica , lacomie etc (instincte care la timpul lor au fost bune deoarece omul ca si specie era lipsit de inteligenta

distructiva , malitioasa , avea sanse egale de existenta la fel ca celelalte animale si facea parte din lantul trofic era

parte din ecosistem , odata cu “dezvoltarea ” inteligentei , in fapt posibil o mutatie , o anomalie , omul s-a desprins

din sistem si a inceput sa actioneze la scare larga potrivit instinctelor primare de lacomie impotriva ecosistemului ,

incercand sa il manipuleze sa il controleze sa il paraziteze total , desi acest lucru va duce inevitabil spre extinctie ,

omul ca specie va fi victima propriilor sale actiuni de lacomie , prosie , indiferenta , minciuna si ipocrizie

Poti sa mananci numai semnite , vegetale sau ce vrei tu oricum faci parte dintr-un sitem absud fantezist , bonlav de

lacomie (bani , putere) , NU ai cum sa fii sanatos intr-un sistem bonlav , intr-un sistem unde tot ce te inconjoara este

contaminat distrus , la fel cum un om sanatos la cap nu poate fii fericit cand este inconjurat de oameni nefericiti ,

oricum nu ai scapare vei manca plante chimizare , modificate genetic , oricum vei ajunge intr-un final clientul

industriei farmaceutice sau medicale asta dupa ce o viata intreaga ai fost mintit manipulat dupa ce ai muncit ca un

Page 4: Studiul China

4 | P a g e

sclav fara sa iti dai seama , dupa ce prin actiunile tale prin jobul tau ai contribuit direct sau indirect la mentinera si

agravarea poluarii distrugerii mediului , in final sistemul iti stoarce si ultimii bani pentru ca “batran” fiind esti

expirat , nefolositor , o povara pentru sistem , iar sistemul trebuie sa te elimine si sa faca bani prin moartea ta

prematura pe la 50 ani – fie din cauza unui cancer (posibil datorita carnii , vegetalelor chimizate sau modificate

genetic fie din cauza poluarii aerului , apei , unor medicamente , stresului datorat jobului etc etc ) atac de cord etc etc

Oamenii vor dispare ca specie mai mult ca sigur, nu si viata , un bun exemplu il reprezinta Cernobil – orase , strazi ,

uzine pustii unde animalele plantele etc s-au adaptat radioactivitatii si au devenit ele insele radioactive dar au

supravietuit si prospera in orase unde natura si-a revendicat si a pus stapanire pe ceea ce odata omul credea in

prostia lui ca stapaneste , acolo natura ucide oamenii la propriu prin nivelul ridicat de radioactivitate , acolo omul a

fost exclus din ecosistem , intru -un final acolo se va ajunge , omul desi se proclama o fiinta inteligenta este poate

cel mai ilogic si prost dintre toate animalele , nu invata nimic din greseli, din istorie, ii place minciuna si utpia –

deoarece isi sapa singur propria groapa , mai mult contribuie din plin si cu “responsabilitate” la extinctia propriei

sale specii , realitatea din pacate pentru om nu tine cont de utopiile , ipocrizia si minciunile cu care omul se pacaleste

singur

Imi pare rau pentru cei care sunt spalati pe creier care nu sunt capabili sa inteleaga imaginea de ansamblu a lumii in

care se afla – o lume plina de minciuna , ipocrizie , “sclavi” si distrugere , suna pesimit dar asta este realitatea

Reply

Andrei says:

June 24, 2013 at 7:18 am

Mi-a placut comentariul tau -”o lume plina de minciuna , ipocrizie , “sclavi” si distrugere “.Tot cam in acest mod

vad si eu lucrurile.Si nu e pesimism ci mai degraba o constientizare a lumii in care traim sau e pur si sipmlu

ADEVARUL.

Reply

Andrei says:

June 27, 2013 at 6:07 pm

Si lipsa coltilor puternici e o adaptare la superamrket si la viata “comoda” pe care o ducem.

Reply

lacrima says:

July 7, 2013 at 7:13 pm

Page 5: Studiul China

5 | P a g e

Sunt absolut de acord cu ceea ce ai spus.Pacat ca Nick nu ti-a raspuns.Ar fi fost foarte interesant de aflat parerea lui.

Reply

stancu alexandru says:

July 16, 2013 at 10:11 am

Din pacate putini dintre noi cunosc ca din momentul in care animalul este ucis,se activeaza in cadavrul ramas fara

suflul vital, un hormon denumit hormonul mortii,ce are ca scop descompunerea acestuia. Fiind introdus in corpul

uman acest hormon isi contiua menirea lui de distrugator de tesuturi,rezultatul fiind starea de boala si nivelul slab al

imunitatii majoritatii oamenilor acestei planete ,ce si-au capatat obiceiul sa-si sape groapa cu dintii.Din fericire multi

copii ce se nasc acum vin setati pe un meniu vegan,sper ca viitorul sa fie unul al vietii si respectului pentru tot ce

Dumnezeu a creat in acest plan !Fiti iubiti si binecuvantati !

Reply

Andrada says:

August 1, 2013 at 12:00 am

Ai mare dreptata, sunt oarecum multumita ca nu sunt singura care gandeste exact ceea ce ai scris tu. Traim intr-o

lume toxica. Nimic nu mai e natural, nici macar la tara, la bunicii nostri, caci si ei au aflat de “beneficiile” diferitelor

ingrasaminte, etc. Ma uit la mine, la 21 de ani, ce stil de viata am (vina mea) si ce mancare consum… Cum sa ma

astept sa ajung la 60 de ani si sa am o conditie fizica precum bunicii mei? Noi nu vom ajunge la varsta lor sa fim

sanatosi, vom fi din ce in ce mai bolnavi si mai slabi in fata atator boli. Boli mortale transmise de muscaturi de

insecte, acum 50 de ani nu exista asa ceva. Eu una sunt alergica la muscaturile oricaror insecte, si sunt sigura ca nu

sunt singura. Oare de ce? Hmmm, oare pentru ca omul a intervenit prea mult in natura? Oare pentru ca omul s-a

jucat prea mult de-a Dumnezeu?

Reply

o Monique says:

June 17, 2013 at 4:53 pm

De ce ar trebui ca o sarbatoare crestina sa fie celebrata prin sacrificii animale e intrebarea mea. Si pentru a raspunde

la intrebarea ta la un simplu google cu textul “reteta drob vegetarian” vei gasi o multime de alternative. Succes!

Reply

flo says:

Page 6: Studiul China

6 | P a g e

June 21, 2013 at 7:34 am

sarbatorile “crestine” se serbam cu traditii pagane de care nu ne-am descototrisit din antichitate pana in prezent

vazi mai multe aici: http://acropetal-illuminated.blogspot.ro/2013/03/paste-fericit.html

si aici: http://acropetal-illuminated.blogspot.ro/2012/12/fericit-peste-o-suta-de-mii-de-brazi-au.html

ceea ce-ti argumenteaza puctul de vedere

Reply

AdYdAnY says:

June 21, 2013 at 5:35 pm

si aici: http://www.scribd.com/doc/15338901/Religia-Tainica-a-Babilonului

Reply

o uca says:

June 19, 2013 at 6:36 am

ceea ce mănânci în fiecare zi.

Reply

2. floree says:

June 16, 2013 at 9:30 pm

Superb. Si eu militez mult pentru asta si imi place ca ai punctat foarte bine anumite lucruri. Singurul lucru care

lipseste e partea cu: Mancatul carnii este factorul numarul 1 in incalzirea globala si este lucrul cel mai daunator

momentan planetei noastre (mai mult decat transporturile). Keep up the good work!

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 12:58 pm

Multumesc mult.

Reply

o augustin says:

June 19, 2013 at 11:30 am

Page 7: Studiul China

7 | P a g e

=)))) nice one!

Reply

o Pelikanull says:

June 19, 2013 at 10:56 pm

Dar mancarea plantelor la ce duce? mananci tot ce produce oxigen pe planeta asta…

Reply

floree says:

June 20, 2013 at 11:04 am

Cu mancarea cu care sunt hranite animalele am putea hrani toti oamenii de pe planeta. Logica este ca dam mancare

mancarii noastre. Nu vreau sa intru in detalii dar chiar e nasoala situatia mancarii mondiale. Pana in 2050 o sa

ajungem la 9 bilioane iar cererea mancarii se va dubla din cauza ca noi cei din “tarile mai dezvoltate” mancam

carne. Iar 90% din carnea produsa in lume apartin corporatiilor mari gen Smithfields care polueaza incredibil de

mult. Si cate paduri care produc oxigen au fost taiate pentru cresterea productiei de carne. Din pacate terenurile

agricole sunt cam saturate deja iar ca sa tinem pasul cu stilul nostru de viata, va trebui sa cultivam legume si grane

modificate genetic. Deja incepe o criza de carne de vita in America si asta se va accentua si mai mult in toate tarile

in viitor. In Anglia guvernul a inceput sa indemne populatia sa manance mai putina carne. Plus ca preturile vor

creste foarte mult in urmatorii ani si sincer nu imi pot imagina ce s-ar putea intampla. Ideea de baza e ca daca vrem

o lume mai sustenabila, trebuie sa taiem din consumul de carne urgent. Eu sunt vegetariana si din cauza aceasta dar

si din cauza ca ma simt mult mai bine. Asta nu inseamna ca toti trebuie sa fim vegetarieni desi ar fi ideal pentru

planeta noastra. Mi-ar place totusi ca oamenii sa consume mult mai putin pe saptamana sau macar sa isi creasca ei

animalele. Iti recomand cartea “Eating animals” de Foer daca esti interesat de acest subiect. Deci e foarte relativa

toata treaba asta iar din pacate oamenii nu sunt constienti de consecintele asupra mediului sau nu le pasa. 

Reply

3. floree says:

June 16, 2013 at 9:31 pm

Ai pus la 15.   My bad!

Reply

4. Beatrix says:

Page 8: Studiul China

8 | P a g e

June 16, 2013 at 10:44 pm

Da, foarte bine spus si foarte adevarat. Eu tot incerc sa imi conving mama sa adopte un stil de viata vegetarian, si

indiferent de argumentele pe care le folosesc (nu numai etice) imi zice ceva de genu: “lasa, ca animalele in romania

sunt hranite cu iarba iar carnea pe care o cumpar la magazin e buna, nu iau din aia grasa,’ sau ‘fara carne nu am

vlaga’, ‘ lasa ca putina carne daca mananc nu imi face rau’ etc. E greu sa accepte o asemenea schimbare. Dar oare

sanatatea personala nu merita sacrificiu?

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 12:59 pm

Multumesc.

Reply

Parchezcaunbou says:

June 18, 2013 at 9:34 am

Eu un lucru nu-l inteleg : de ce trebuie convinse celelalte persoane? De ce trebuie sa “militam”, de ce trebuie sa

avem dorinta asta arzatoare de a impune altora stilul nostru de viata?!

Reply

Tzipi says:

June 18, 2013 at 5:31 pm

Asta cu convinsul celor din jur, sa faca ce vrei tu … e urat. Fiecare e stapan pe viata si pe farfuria lui, sinu mi se pare

corect sa pretind celor din jur, sa-si puna in farfurie ce vreai eu .

La fel cum cei din jur isi aud de aia a ma’sii, daca incep cu comentarii despre farfuria mea si despre cum ar trebui sa

consum carne si mancare gatita.

Reply

Beatrix says:

June 19, 2013 at 2:11 am

Sunt f multe articole de specialitate despre beneficiile unui stil de viata vegetarian. Plus ca bolile de care multa lume

sufera sunt cauzate de ceea ce mananca. Iar cand imi aud mama ca se plange ba ca are tensiune sau colesterol mare

Page 9: Studiul China

9 | P a g e

iar pastilele pe care le ia ii cauzeaza efecte secundare, evident ca ma supar pt ca nu vrea sa incerce o alta varianta.

Oare sanatate persoanla nu merita toata atentia noastra. E mult mai ieftin sa manaci corect, decat sa cheltuiesti bani

la doctori si pe medicamente.

o ioana says:

June 19, 2013 at 8:18 pm

In urma cu cativa ani, mama mea stia sa gateasca numai carne. La un moment dat, am refuzat sa fac sarbatorile

acasa, pentru ca se supara daca nu mancam ce gatea. Acum, dupa mai bine de 10 ani de exemplu personal

vegetarian, nu a mai cumparat carne de foarte mult timp.

Am vazut la un moment dat un documentar in care un medic afirma ca lactatele si carnea sunt pentru oameni la fel

ca drogurile: nu se pot lasa. Pentru ca nu vor. Pentru ca nu le pasa-nici de ei, nici de animale. Pentru ca nu au fost

crescuti asa. Si pentru ca nu vor sa inteleaga. Sunt oameni care se hranesc numai cu sucuri de fructe de ani de zile si

sunt mult mai sanatosi decat cei care mananca cadavre. Dar trebuie sa fii inteligent pentru asta.

Felicitari pentru articol!

Reply

nick says:

June 19, 2013 at 9:21 pm

Multumesc.

Reply

5. corina says:

June 16, 2013 at 11:04 pm

foarte adevarat articolul, si eu sunt vegetariana de aproape 5 ani, si ma mandresc cu asta!!! 

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 12:59 pm

Felicitari!

Reply

Page 10: Studiul China

10 | P a g e

o hahahaha says:

June 17, 2013 at 1:06 pm

cel mai tare motiv sa te mandresti   bravo felicitari

Reply

6. dan says:

June 16, 2013 at 11:44 pm

misto scriitura, 2 aspecte insa ar trebui putin accentuate: consumul de carne este principala cauza pe departe a

aproape tuturor bolilor cardiovasculare si prima cauza a peste 60% din decese pe aceasta planeta….inaintea

cancerului a carei legatura cu consumul de carne este discutabila se situeaza de departe ca lider atacul cerebral si

infarctul.

alt aspect ar fi faptul ca laptele de vaca este dovedit de studii de specialitate a fi puternic cancerigen si nociv in

general consumului adultilor…. peace man! 

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 1:00 pm

Multumesc. Asa este, ai dreptate. Voi reveni cu mai multe detalii si in alte articole.

Reply

7. Radu says:

June 17, 2013 at 8:39 am

Punctul 2. e splendid. Insa: http://www.gnolls.org/1444/

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 1:01 pm

Multumesc.

Reply

Page 11: Studiul China

11 | P a g e

8. dojo says:

June 17, 2013 at 9:09 am

Ultima data cand am verificat, eram omnivori. Nu compara omul cu carnivorele, ca e ca si cand compari brazii cu

prunele.

Sunt OMNIVOR: nu sunt grasa (am un BMI perfect), sunt HIPO-tensiva, perfect sanatoasa. Am ramas insarcinata la

14 zile de cand am renuntat la contraceptie (barbatul are 45 de ani- deci risc de impotenta, plus ca mananca mai

multa carne decat mine – eu am 34, deci teoretic intru in faza de risc, ca-s ‘batrana’).

Ne ies toate analizele perfec, pur si simplu pentru ca mancam echilibrat, nu bem cafea, nu fumam etc. O mare parte

din motivele enumerate sunt pur si simplu neconcludente, cand un om normal (eu), care mananca zilnic putina

carne, sta la fel de bine ca sanatate sau poate mai bine decat exemplul pe care-l dai. Ideea este sa fii echilibrat, restul

sunt discutii.

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 1:03 pm

Felicitari! De ce putina carne? De ce nu deloc? Ar fi totul si mai bine.

Reply

dojo says:

June 18, 2013 at 7:18 am

E nevoie si de carnea aia. Am o intreaga lista de nutrienti, plus vitaminele pre-natale. Nu-mi bat joc de copil, ca-l am

pe cap ‘defect’ o viata intreaga. Prefer sa-mi iau nutrientii din toate ‘grupele’ de mancare, atat timp cat o fac cu

atentie. Chiar cred intr-o dieta echilibrata, cu de toate in ea, si momentan functioneaza cum trebuie 

Reply

roxana says:

June 18, 2013 at 10:02 am

Draga mea, exista oameni care isi hrancesc copiii de ani de zile cu orice, in afara de carne. Exista oameni care nu au

mancat carne inca din copilarie pentru ca pur si simplu nu o suportau. Niciunul nu este nesanatos. Este greu sa

renunti la carne si sa inveti, efectiv, sa mananci. Am fost si eu acolo. Mi-a luat aproximativ doi ani de cercetare ca sa

fiu sigura ca nu fac o prostie. Exista pe internet o gramada de informatii, de marturii, carti scrise. Veganii nu

Page 12: Studiul China

12 | P a g e

mananca doar fructe si legume, ci si alune, seminte, etc, sa stii. In hrana aceasta gasesti absolut tot ce ai nevoie, si

totul e sanatos. Ai dreptate cu echilibrul insa daca tot mananci carne, macar mananca o carne care provine de la tara,

nu din comert, plina cu hormoni si cu de toate. Vorba aia, macar porcul ala n-a crescut pe 1m patrat….

Reply

belami says:

June 19, 2013 at 7:29 am

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1371172/French-vegan-couple-face-jail-child-neglect-baby-died-vitamin-

deficiency.html

Catalin says:

July 12, 2013 at 6:52 am

Iti doresc niste picioare in cap, ca la vitei, niste apa clocotita, ca la pisici (in China se practica), in general, o bătaie

bună… dupa aia poti sa mananci cata carne vrei… pofta buna!

Reply

o Carmen says:

June 18, 2013 at 1:13 pm

“Tensiunea arteriala scazuta (HIPO-tensiunea) constituie intotdeauna indiciul slabiciunii suprarenalelor” dr Robert

Morse – “Sa traim sanatos fara toxine”. Tot el spune printre altele ca prin slaba functionare a glandelor suprarenale

(la nivel cortical) se produc insuficienti steroizi (al carui rol este sa combata inflamatiile din organism), ceea ce duce

la acidoza si inflamatie (prin acumulare). Pentru femei acest lucru conduce la urmatoarele efecte (in timp):

osteoporoza, chisturi ovariene/mamare, endometrioza, fibrom uterin, pierderi de sarcina, sangerari anormale in

timpul ciclului, fibromialgie, probleme de fertilitate, cancer ovarian/mamar/de col uterin/uterin.etc. Functionarea

corecta a suprarenalelor are efect si asupra glandei tiroide.

In 75% din totalul bolilor este este implicat sistemul endocrin. De-a lungul atator generatii de inaintasi,care au

consumat alimente toxice si acide (a se citi de origine animala), omul si-a epuizat sistemul endocrin, aducandu-l, in

unele cazuri, pana la atrofiere.

Astfel fiecare generatie va deveni tot mai epuizata daca cineva din lantul ereditar nu ia masuri si nu-si fortifica

celulele epuizate prin informatie genetica . Altfel copii vin pe lume cu tulburari glandulare cronice si degenerative.

Acelasi autor considera ca omul este frugivor. Maimutele care sunt considerate cel mai apropiate dpdv al sistemului

anatomic si fiziologic sunt frugivore. Ursii grizzly sunt omnivori dar 70-80% din alimentatia lor o constituie iarba.

Omnivori mai sunt porcii, cainii si pasarile.

Page 13: Studiul China

13 | P a g e

Sper sa gasesti folositoare informatia prezentata si sa gasesti “echilibrul” de care toata lumea vorbeste dar nimeni nu

stie precis care ar trebui sa fie. Si nu uita totusi ca strabunicii nostrii cu siguranta nu mancau zilnic carne sau alte

produse animale si nici in cantitatile care sunt consumate in zilele noastre.

Sanatate!

Reply

o shaks says:

June 18, 2013 at 8:15 pm

Și eu sunt de aceeași părere – mesele variate, echilibrate sunt cele mai importante – și asta cu siguranță înseamnă nu

chiar atât de multă carne. Puțină carne, ocazional (la o sărbătoare) este suficient, dacă e din ograda proprie sau de la

țară, cu atât mai bine.

Reply

o ananda says:

June 19, 2013 at 8:23 pm

Sa mananci cadavre nu inseamna sa fii echilibrat. Sa te hranesti fara discernamant, doar pt ca asa ai fost invatata, nu

tine de echilibru. Toate argumentele tale sunt “texte”.

Reply

9. Leonard Chesca says:

June 17, 2013 at 10:32 am

Felicitari pentru articol. Pana acum doi ani si ceva eram la fel de indoctrinat ca toti cei care sustin proteina animala.

Abia dupa ce am aprofundat acest aspect, am citit mai multe carti, am vazut mai multe statistici si am vazut filme

documentare pe aceasta tema, am inteles cat eram de ignorant. Cei care rad acum de ” ignoranta ” noastra, cu

siguranta ca intr-o zi vor intelege si ei superficialitatea , lipsa lor de informare, faptul ca ei sunt tributari unui obicei

alimentar, ca educatia lor in acest aspect e grasita. Ca despre faptul ca am o sanatate de invidiat, cei care au adoptat

acest stil de viata, o stiu deja.

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 1:04 pm

Page 14: Studiul China

14 | P a g e

Multumesc frumos.

Reply

10. Puss in boots says:

June 17, 2013 at 11:45 am

Ce ai scris tu, e 90% bine.. dar ar fi 100% daca ai si documenta.

Cat despre partea cu “resturile de carne putrezită ramân în intestinele noastre zile, săptămâni, luni sau chiar ani de

zile”, tare sunt curios sa aflu de unde ai auzit de o asemenea ineptie… Pe scurt, e loc de mai bine!

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 2:31 pm

Sunt foarte bine documentat. Fa-ti o clisma si te vei speria cand vei vedea ce iese din tine. Nu sunt sarcastic, vorbesc

serios. In rest, multumesc.

Reply

valeria zamfir says:

June 17, 2013 at 9:02 pm

e foarte adevarat cu resturile putrezite de carne care raman in intestinele noastre!!! o clisma poate convinge pe

neincrezatori!!! felicitari d-le NICK…si eu sunt vegetarian si am o multime de idei si retete culinare in acest sens!!!

multumim ca existi printre noi!!! <#

Reply

alina says:

June 19, 2013 at 1:28 pm

te rog frumos, ne poti impartasi si noua cateva retete.si eu sunt vegetariana, am un copil de 18 luni, care nu mananca

carne,doar peste mai rar, branza si oua la fel.multumim!

Reply

Alexa Monio says:

August 1, 2013 at 8:42 am

Page 15: Studiul China

15 | P a g e

Si mie mi-ar prinde bine niste retete in plus, si eventual ceva sustinere, deoarece e foarte greu sa te abtii in societatea

de consum in care traim. mai ales ca zilnic suntem bombardati cu tot felul de reclame la aceste produse, care iti

starnesc pofta   . acum cateva luni am inceput sa citesc mai multe si am hotarat sa devin vegana, dar imi e greu

deoarece nu am in jurul meu sustinere. in prezent mai mananc oua, peste si unt. ocazional mai gust din celelalte,

deoarece sotul inca le consuma. avem si o fetita de 9 luni si as vrea sa o hranesc si pe ea sanatos, pe cat se poate!

multumesc

Reply

Closed says:

June 19, 2013 at 9:09 am

Ai incercat vreodata sa lasi la “putrezit” o bucata de carne, sa vezi cam cati “ani” ii ia sa dispara? Ideea ca un produs

vegetal sau animal ar putea stationa in intestine luni sau ani e complet comica.

Apropo, o clisma nu poate demonstra ca ai resturi de carne putrezita de ani de zile. As fi tare curios ce studii

stiintifice ai citit care ti-au confirmat banuielile.

Reply

anon says:

June 19, 2013 at 10:38 pm

Nu prea cred ca esti foarte bine documentat pt ca indiferent de dieta pe care o ai, la o clisma tot iei resturi

alimentare.

Nu se poate sa putrezeasca carnea in colon chiar si ani de zile, decat daca ai probleme cu acel colon.

Reply

Mary says:

July 2, 2013 at 6:20 am

Asa este, am testat-o pe mine… si m-am speriat! Si in perioada aia mancam foarte putina carne, acum ma axez decat

pe peste. Imi doresc sa fenunt defiitiv la carne, sunt in lucru. As dori sa mai pot consuma peste si lapte,imi este

foarte greu fara ele.In rest, articolul este adevarat intru totul… Felicitari…Si sincera sa fiu ,motivul pentru care ma

las de carne este in primul rand mila,compasiunea pentru acele animalele chinuite,am vazut in urma cu cativa ani

niste documentarii si m-am ingrozit, incepusem sa urasc specia umana !

Reply

Page 16: Studiul China

16 | P a g e

o roxana says:

June 18, 2013 at 10:05 am

Te rog, citeste cartile doctorului Mencinicopschi si vei afla chiar si de acolo despre “ineptia” asta. Nu doar el a scris

despre treaba asta, ci tot mai multi doctori afirma lucrul asta. Stii pastilele sau ce naibii mai sunt, pentru detoxifiere?

EI bine, te-ai gandit vreodata pentru ce sunt si ce anume “dau afara”din intestine? cu siguranta nu panselute!

Reply

Closed says:

June 19, 2013 at 9:33 am

Eu as zice sa-l lasi pe doctorul Mincinovschi sa-si traiasca el fanteziile in lumea lui. Nimic nu e mai periculos decat

realitati amestecate cu ameteli pseudo-stiintifice si prezentate drept adevar incontestabil. Uita-te la studii si lasa

vindecatorii nostri sa-si prezinte prostiile celor care-i cred.

Reply

CtNash says:

June 19, 2013 at 9:49 am

Nu draga noastra. Pastilele alea sunt facute sa iti cheltuie tie banii. Nu dau afara panselute, ci prostie crasa.

Reply

11. liloo says:

June 17, 2013 at 11:53 am

spune-le asta eschimosilor…

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 1:06 pm

Stii ce speranta de viata au eschimosii?

Reply

12. andreea tudor says:

Page 17: Studiul China

17 | P a g e

June 17, 2013 at 1:20 pm

foarte bine spus!

e trist ca multa lume alege sa comenteze in loc sa extraga ideea de baza a articolului, acela de a-si observa mai bine

obiceiurile culinare si sa adopte un stil mai sanatos de viata, cu mai multe legume si cu mai putina carne, eventual

deloc!

totusi nu cred ca e o noutate pt nimeni ca ceea ce mancam are o influenta majora asupra sanatatii noastre si mai ales

carnea.

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 2:37 pm

Multumesc frumos! Nu sunt multi cei care critica, sunt doar cativa rataciti. Sunt absolut insignifianti, si ca numar, si

ca importanta. In schimb, articolul a fost citit de aproape 5000 de oameni in 24 de ore, a primit sute de like-ri si zeci

de comentarii favorabile pe Facebook.

Reply

13. Vegetarian says:

June 17, 2013 at 1:57 pm

http://ro.wikipedia.org/wiki/Lista_vegetarienilor_celebri

Cauta-ti pe youtube: VIRGILIU STROESCU

si va convinge-ti de ce nu este buna carnea.

(cei care nu au nici o treaba cu nutritia nu comentati)Ms

Reply

14. olimpia says:

June 17, 2013 at 3:54 pm

Felicitari in primul rand pentru ca nu mananci carne (si am dedus ca nici lactate, deci FELICITARI!!), si in al doilea

rand pentru articol!

Reply

o nick says:

Page 18: Studiul China

18 | P a g e

June 17, 2013 at 4:03 pm

Multumesc.

Reply

15. Zetu says:

June 17, 2013 at 3:57 pm

Foarte bine spus ! Dupa ce am citit motivele pentru care nu mananci carne am hotarat sa mananc in continuare

carne.

Reply

o nick says:

June 17, 2013 at 4:03 pm

Este alegerea ta.

Reply

Radulescu Theodora says:

June 17, 2013 at 8:14 pm

normal ca e mai usor sa te contrazici decat sa te informezi sau sa renunti la un viciu!O sa tot auzi oameni care le este

mai usor sa spuna despre carne ca le este necesara supravieturii dar saracii nu stiu ca gandirea asta le’a fost indusa si

mostenita..in fine..Fiecare cum isi asterne, asa doarme!

Reply

16. SAF says:

June 17, 2013 at 4:04 pm

Si totusi comparatia de aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Stomach#In_other_animals

ne arata ca nu avem destul epiteliu glandular pentru a fi exclusiv vegetarieni.

Reply

17. Santos says:

June 17, 2013 at 5:42 pm

Page 19: Studiul China

19 | P a g e

nu trebuie sa imi ziceti , stiu si eu …mi-a povestit varu-meu care a lucra vreo 15 ani intr-un abator si mi-a explicat el

cum sta treaba , mi-a zis asa : Ma baiatule , daca ai stii tu din ce se fac mezelurile nici macar nu ai mai pune mana pe

punga lor in magazin , da sa mai si manci

Reply

18. Pamela Fronea says:

June 17, 2013 at 7:32 pm

De pe 28 aprilie 2013 nu mai mananc carne,gulasul din ziua respectiva m-a facut sa renunt definitiv…cu toate ca

“cochetam” cu ideea de a renunta de o buna vreme…stiu si inteleg perfect si nici nu-i judec pe cei care ma considera

nebuna….imi doresc din tot sufletul ca macar familia mea sa renunte;sa convingi pe toata lumea este IMPOSIBIL si

nici nu vreau sa-mi consum energia in acest sens!Ca o concluzie:ma simt excelent,MA SIMT MINUNAT,MA SIMT

UN OM SANATOS….intr-adevar sunt!Nu vreau sa traiesc 100 de ani,insa atatia cat traiesc,nu vreau sa-i vad pe cei

pe care-i iubesc suferind din cauza mea!Si imi doresc si viceversa!Cancerul este primul care ne “asteapta” la colt…

si vorba aceea cum ca “nu mi se intampla chiar mie”…ganditi-va oameni buni,fiecare dintre noi am spus si vom

spune asta si cu toate astea sunt atatia oameni bolnavi de CANCER!

La scurt timp am renuntat si la lapte…..de curand si la oua….cu telemeaua si pestele mai greu….in scurt timp…nu

putem renunta dintr-o data la toate!Bafta!

Reply

o nick says:

June 19, 2013 at 9:25 pm

Felicitari si succes!

Reply

o ll says:

August 2, 2013 at 8:28 am

Ati auzit de placebo???

Reply

19. Cristian says:

June 17, 2013 at 9:11 pm

Page 20: Studiul China

20 | P a g e

Felicitari pentru articol si pentru initiativa! Daca am vedea efectele mai rapid am putea observa multa lume care

renunta carne.

Reply

June 19, 2013 at 9:25 pm

Multumesc.

Reply

June 18, 2013 at 5:16 am

Clipul ala m-a inspaimantat..   . Sincer, nu ma gandeam sa fie chiar asa.

De ce nu mai beau lapte?Am explicat, acum câteva săptămâni, de ce nu mai mănânc carne. Iată, acum, 10 motive pentru care nu

mai beau lapte:

1. Pentru că laptele este doar pentru sugari. Omul e singura ființă care bea laptele altui mamifer și, în

plus, face acest lucru după înțărcare. Ca de obicei, se găsesc câțiva „deștepți” care mă contrazic

spunând că și pisicile și câinii beau laptele altui animal. Părerea mea e că aceștia s-au uitat prea mult la

Tom și Jerry. Orice om care are câine sau pisică știe cât de rău face laptele, aproape

instantaneu,  animalului său. De altfel, orice veterinar interzice hrănirea câinilor și pisicilor cu lapte. Sigur

că lor le place, dar cred că nu e așa de greu de înțeles că avem de-a face, în acest caz, cu o excepție:

câinii și pisicile sunt animale domesticite, îndopate de noi cu tot felul de alimente nepotrivite, după bunul

nostru plac și după cum ne taie capul. Astfel că repet: într-un mediu natural, firesc și nepervertit din

exterior, toate mamiferele beau doar lapte matern și doar până la înțărcare.

Este de-a dreptul nefiresc ca oameni maturi, în toată firea, să bea lăptic ca bebelușii. S-a ajuns până și la

anomalia mintală a unor chinezi care plătesc sume mari de bani pentru a fi alăptați cu lapte uman, direct

de la sân. Vi se pare normal? Pe lângă ridicolul evident al situației există și temeiul fiziologic pentru care

laptele nu este bun pentru adulți. Pentru ca lactoza din lapte să fie digerată este nevoie ca organismul să

producă o enzimă care se numește lactază. Aceasta, însă, dispare aproape complet după primii ani de

viață a copilului. De aceea, laptele este greu digerabil și, deci, total nepotrivit consumului de către

oamenii adulți. În plus, laptele cel mai des consumat este cel de vacă, acesta fiind cel îndepărtat din

punct de vedere al compoziției de cel uman, cel mai greu digerabil și cel mai dăunător pentru oameni.

2. Pentru că laptele este cancerigen. Studiul China, condus de dr. T. Colin Campbell, cel mai mare

studiu de nutriție realizat vreodată în lume, a concluzionat că principala proteină din lapte, cazeina, este

răspunzătoare de apariția și dezvoltarea cancerului. În cadrul experimentelor care au durat mai mulți ani,

au fost folosiți șobolani, hrăniți cu proteină animală în proporții diferite: 5% pentru un lot și 20% pentru

altul. Rezultatul a fost următorul: cei hrăniți cu 5% proteină animală nu s-au îmbolnăvit, iar cei hrăniți cu

20% proteină animală s-au îmbolnăvit de cancer. Dacă modul de hrănire era inversat între cele două

loturi experimentale, atunci cei bolnavi se vindecau, iar cei sănătoși se îmbolnăveau. Mai departe, a fost

Page 21: Studiul China

21 | P a g e

studiat felul în care se hrăneau oamenii. Concluzia a fost că rata de îmbolnăvire de cancer este direct

proporțională cu o cantitate de proteină animală crescută în alimentație.

Alte studii au ajuns la aceeași concluzie. Un studiu realizat de specialiștii de la Harvard a ajuns la

concluzia că laptele este cancerigen, în special din cauza estrogenului, hormon pe care acesta îl conține

într-o cantitate foarte mare. Studiul a comparat rata cancerului și modul de alimentație din 42 de țări ale

lumii. Concluzia a fost că în țările unde se consumă mai multe lactate rata cancerului testicular este mai

mare. De asemenea, un alt studiu, realizat tot de oamenii de știință de la Harvard, a ajuns la concluzia că

există o legătură directă între cancerul ovarian și consumul de lapte, iar alte studii similare demonstrează

legătura între lapte și alte forme de cancer (de prostată, de sân).

3. Pentru că laptele scoate calciul din oase. Da, ați citit bine! Mult lăudatul lapte, fără de care nu putem,

chipurile, să trăim, datorită minunatului calciu pe care îl conține, ne extrage, în realitate, calciul pe care îl

avem în oase. Pare greu de crezut, nu-i așa? Există o explicație. Laptele, fiind proteină animală, este

acid, deci total nepotrivit organismului uman, care are nevoie ca minimum 80% din totalul de alimente să

fie alcaline, pentru a funcționa normal și a fi sănătos. Se știe că cel mai puternic efect anti-acidifiant îl are

calciul; astfel pentru a combate efectele negative ale acidității provocate de lapte și a se reechilibra,

organismul folosește calciul existent în oase. Iată ce simplu e! Toată povestea asta halucinantă cu calciul

pe care ni l-ar da nouă laptele este doar un mit, o minciună cinică fabricată de producătorii de lapte din

întreaga lume.

Dr. John McDougall, autorul unui studiu pe această temă, susține că „mitul conform căruia osteoporoza

este cauzată de lipsa de calciu a fost creat în scopul de a vinde produse lactate și suplimente de calciu.

Femeile americane sunt printre cele mai mari consumatoare de calciu din lume și totuși au una dintre cele

mai mari incidențe de osteoporoză de pe planetă. Iar consumarea unei cantități și mai mari de produse

lactate și suplimente de calciu nu va schimba această situație”. Într-un alt studiu, realizat de cercetătorii

de la Universitatea Yale, s-a ajuns la concluzia că un procent de 70% dintre fracturile de oase suferite

sunt, de fapt, cauzate tocmai de consumul de proteină animală.

Nu trebuie însă să ne panicăm. Desigur că avem nevoie de calciu și, din fericire, există multe surse, altele

în afara laptelui, care să ni-l ofere. Susanul, spre exemplu, conține de 4 ori mai mult calciu decât laptele.

Și, în plus, acesta, spre deosebire de cel din lapte, este asimilabil în totalitate de către organism. Alte

surse bogate în calciu sunt: nucile, migdalele, semintele, spanacul, brocoli, varza, năutul, soia,

fructele, cerealele, quinoa, algele și multe altele.

4. Pentru că laptele provoacă alte nenumărate boli: afecțiuni ale stomacului și colonului, inflamații și

dureri ale articulațiilor, artrită, acnee, anemie, alergii, obezitate, boli cardio-vasculare, diabet, afecțiuni ale

pielii și altele.

5. Pentru că laptele conține hormoni, dioxină, analgezice, antibiotice, colesterol și o cantitate mare

de grăsimi saturate. E nevoie să intrăm în amănunte? Dioxina este una dintre cele mai toxice substanțe

din lume, iar hormonii, antibioticele și analgezicele cu care sunt îndopate, în cantități mari, animalele ne

dau peste cap și ne termină, efectiv, organismul. Iar despre colesterol și grăsimile saturate cred că este

inutil să mai vorbim, fiind de notorietate că acestea reprezintă cauze ale obezității, ale bolilor-

cardiovasculare și ale altor afecțiuni grave.

6. Pentru că laptele provoacă dependență. Nu îmi plac, absolut deloc, dependențele. M-am luptat,

întotdeauna, cu dependențele, pentru că acestea îmi îngrădesc, pur și simplu, libertatea. De-asta m-am

lăsat, în urmă cu ceva vreme, și de fumat. Laptele are un efect similar morfinei, creând o dependență

foarte puternică. Poate că pare greu de crezut, dar gândiți-vă că foarte mulți oameni declară că nu ar

Page 22: Studiul China

22 | P a g e

putea renunța la brânză pentru nimic în lume. Acest aspect este pe deplin explicabil în timpul alăptării,

dar devine o mare problemă, cu efecte negative evidente, pentru oamenii înțărcați.

7. Pentru că laptele conține puroi provenit din ugerele vacilor. În sistemul industrial, vacile sunt mulse

cu niște aparate metalice, care rănesc și infectează ugerele. Astfel, în lapte ajunge o bună cantitate de

puroi. E adevărat că acesta este pasteurizat, dar, totuși, tot puroi rămâne. Dezinfectarea lui nu mă

consolează deloc.

8. Pentru că laptele de pe piață nici măcar nu este lapte. O mare parte din laptele din comerț este

falsificat. El conține apă, untură de porc, seu, uleiuri vegetale, aditivi, lapte praf, făină de grâu, sare,

făină de oase.

9. Pentru că laptele este rezultatul uneia dintre cele mai crude și inumane forme de exploatare a

animalelor. Nu am pretenția să mă credeți pe cuvânt. La o simplă căutare pe internet vă veți convinge.

Chiar în halul ăsta am ajuns ca specie?

10. Pentru că există alternative mult mai bune, mai firești și mai sănătoase. Laptele vegetal (de

migdale, de soia, de cocos, de susan, de orez sau de cânepă) este foarte sănătos, hrănitor și chiar mai

bun la gust. În plus, din caju sau din nuci braziliene se poate face o brânză extraordinară.

Iar celor care cred că nu pot renunța la lactate sau chiar nu vor să o facă le recomand doar cele

fermentate (iaurt, chefir, brânză fermentată), însă niciodată de vacă, ci doar de oaie și, de preferat, de

capră. De ce? Pentru că laptele de capră are o compoziție aproape identică cu a celui uman, fiind, de

asemenea, singurul lapte care este alcalin.

P.S. Acestea sunt argumentele mele și așa văd eu lucrurile. Îi rog pe cunoscători (dar doar pe aceștia!)

să mă corecteze și, în special, să mă completeze.

1.

2. Alex says:

July 30, 2013 at 11:36 am

fara suparare, dar toate studiile respective sunt la fel de bune ca o frectie pt un picior de lemn…aceiasi

cercetatori au scos pe piata pudrele proteice, indemnand lumea sa le introduca in alimentatie destul de

des

Reply

o Laura says:

July 30, 2013 at 12:17 pm

Treaba cu dependenta e adevarata, toate produsele lactate contin o proteina numita caseina, aceasta

dupa digestie se descompune in casiomorfina, care are un usor efect opioid

Reply

3. Doina says:

Page 23: Studiul China

23 | P a g e

July 30, 2013 at 3:48 pm

De acord 100% cu tot acest articol. Am citit (de dpua ori) STUDIUL CHINA – aceasta m-a ajutat foarte

mult sa perseverez in a-mi schimba nutritia. Consum teleMea – inca – dar NUMAI de capra. si – de

regula- de la particulari, care au productie foarte limitata.

DAR…este foarte greu sa darami prejudecati si mituri …mai ales la romani.

Reply

4. cyanide says:

July 30, 2013 at 4:13 pm

“Pentru că laptele provoacă dependență. Nu îmi plac, absolut deloc, dependențele. M-am luptat,

întotdeauna, cu dependențele, pentru că acestea îmi îngrădesc, pur și simplu, libertatea. De-asta m-am

lăsat, în urmă cu ceva vreme, și de fumat.”

Iti admir convingerile legate de dependenta si, mai ales, faptul ca te-ai lasat de fumat, dar nu crezi totusi

ca exagerezi, macar putin? Laptele, carnea si orice alta proteina animala reprezinta elemente importante

ale unei alimentatii corespunzatoare si orice om cu capul pe umeri ar fi de acord ca este mai bine sa

consumam putin din acestea, decat sa ne hranim EXCLUSIV cu graunte, soia, legume bio etc. In esenta

sigur ai dreptate: orice este consumat ani de-a randul in cantitati industriale poate duce la afectiuni grave,

posibil si cancer, dupa cum ai zis. Dar, totusi, omul nu este ierbivor…

Reply

o mario says:

August 1, 2013 at 8:05 am

si daca totusi….este…..documenteaza-te ….cu respect salutari

Reply

5. Bancuta Tudorel says:

July 30, 2013 at 4:41 pm

Foarte bun articolul , foarte documentat , felicitari….Oameni buni animalele sunt mai bine vazute de zei si

de Dumnezeu , de ce? , simplu , pentru ca ele , animalele , respecta rostul lor care le-a fost dat de

Dumnezeu , si anume ,pe un cal daca Dumnezeu la rinduit vegetarian el toata viata lui ori cit de grea ar fi

ea si oricit ar trebui sa traga la jug el(calul) va ramine vegetarian , respectind rinduiala Dumnezeiasca

fireasca .E acu i-acu , daca pe dragutul OM la rinduit Dumnezeu FRUCTIVOR , el , OMUL orice este

numai ce a rinduit Dumnezeu pentru el NU….

Page 24: Studiul China

24 | P a g e

Reply

6. Bogdan says:

July 31, 2013 at 6:24 am

Salut,

Bun articolul dar nu sunt de acord in totalitate. Toate acele studii si teste pe sobolani au fost facut prin

hranirea sobolanilor numai cu acea protenia, in aceste conditii ar fi cat se poate de adevarat.

Oamenii de la tara pe care i-am intalnit numai cu asta au crescut si totusi sunt bine si aceasta teorie ca

producatorii de lapte au folosit laptele ca sursa de calciu pentru a-si vinde produsul tot la fel de simplu

aceste “studii” sa fie facute de producatori de cine stie ce protenie de “n” ori mai sanatoase ca laptele sau

care inlocuieste laptele… Parerea mea este ca laptele consumat intr-o cantitate responsabila este mai

multe decat benefic.

Reply

7. Cristina says:

July 31, 2013 at 7:09 pm

Interesant articolul, bine documentat. Surprinzator pentru mine a fost faptul ca prima data am citit despre

lapte si alte sfaturi despre nutritie intr-o carte de dezvoltare personala, scrisa de Tony Robbins.

Reply

8. Lavinia says:

July 31, 2013 at 8:49 pm

Multumesc si in completare, cu drag…

http://lavi-enrose.com/laptele-imi-pare-rau-este-total-contraindicat-adultilor/

http://lavi-enrose.com/laptele/

Reply

9. Ioana says:

August 1, 2013 at 5:38 am

te referi la laptele din magazin, da?

atunci sunt de acord cu anumite puncte…..

oricum e decizia fiecaruia..

apropo.. esti medic? nutritionist? sau ?

Page 25: Studiul China

25 | P a g e

Reply

o nick says:

August 1, 2013 at 6:12 am

Ma refer la tot laptele. In primul rand la cel din magazin si la cel de vaca.

Ma intrebi daca sunt medic sau nutritionist. Nu, si nici nu as vrea sa fiu. Din pacate, cei mai multi dintre ei

nu au habar de nutritie. Pentru ca ii invata niste prostii imense, depasite de zeci de ani. Eu sunt psiholog,

pasionat de nutritie, sanatate, terapii si sport. Studiez si experimentez lucrurile astea de foarte multa

vreme.

Reply

Ioana says:

August 1, 2013 at 12:28 pm

eh ..doar intrebam ca fapt divers 

Mult succes in tot ceea ce faci!

Reply

nick says:

August 1, 2013 at 2:59 pm

Multumesc.

Reply

o mario says:

August 1, 2013 at 8:24 am

sigur Ioana, omul are dreptul si libertatea de a lua decizii propii, e un drept pe care si Dumnezeu il

respecta, insa cand deciziile noastre nu sunt cele mai bune , platim un pret care de cele mai multe ori ne

afecteaza negativ si sta in puterea fiecaruia sa gandeasca daca merita sau nu acest pret…. si sti inca

ceva , deseori facem greseala de a nu folosi minunata noastra libertate de a face descoperiri personale in

domeniile importante , bazandu-ne in cele din urma pe persoane cu diplome agatate pe peretii biroului

sau cabinetului, fie ei medici nutritionisti sau fie ei ce or fi ( nu ma intelege gresit am tot respectul fata de

aceste persoane , dar cand esti dispusa sa inveti , poti sa o faci incepand de la cele mai simple persoane

pana la cele cu un anumit nivel de cunostinte, dar cel mai bine e sa cauti personal sa iti confirmi principiile

Page 26: Studiul China

26 | P a g e

teoretice prin metoda examinarii si comprobarii practice si asa (o spun cu prietenie)vei ajunge sa ai

principii solide si valoroase, ajutandu-i si pe altii…cred ca vei avea succes …salutari

Reply

Ioana says:

August 1, 2013 at 12:27 pm

chiar nu am apelat niciodata la medici nutritionisti, si nici nu o voi face.. intr-adevar sunt multi care ar fi

fost bine sa-si vada de treaba lor si n-au nici in clin nici in maneca treaba cu medicina.., dar eu zic ca sa

nu exageram , sunt de acord cu unele puncte.. si de acord ca laptele din magazin e departe de a fi ceva

natural (la fel ca si laptele praf.. care e PRAF), dar cu cel de vaca.. chiar nu, am crescut cu totii cu acel

lapte, de zeci si sute de ani.. dar nu s-a vorbit de cancer, diabet si alte boli in randul copiilor sau adultilor,

sau cel putin nu atat de multe cazuri.. eu cred ca alte alimente ne fac mult mai mult rau, toate legumele si

fructele stropite cu n si n solutii chimice si nici macar nu se respecta timpul de pauza (adica dupa cat timp

de la stropire poti manca acel fruct, azi stropim si maine bagam in vanzare) iar de carne nici nu mai

vorbesc, pui crescuti cu hormoni de crestere.. si asta nu e de ajuns, cand ajung in abatoare ii mai si

injecteaza, ca deh daca tot e sa facem rau, sa facem… cum poti sa vinzi asa ceva? chiar nu mai

conteaza nimic? doar banii… ? is curioasa.. oare cei care vand produse despre care ei stiu ca nu-s

sanatoase, oare acei parintii isi hranesc copiii cu asa ceva?

cat despre lapte.. noi consumam zilnic lapte de vaca de la tara, muls cu mana, nu masinarii, iar copilul

meu bea zilnic asa ceva.. intr-adevar nu-i dau mult caci NIMIC nu e bun in cantitati mari, dar e bun, si eu

zic ca asa creste frumos si sanatos un copil.

am vazut copii de 5-6 ani cu dintii cariati, carora nu bine le iesea un dinte ca si cadea , iar parintii au

recunoscut ca copilul nu consuma lactate, eu cred ca treaba asta e un minus.. pentru dinti si pentru calciu

din organism….

Numai bine!

Reply

dolly says:

August 11, 2013 at 7:42 pm

Fetita mea care are aproape 5 ani nu consuma lactate (nici carne, iar oua ocazional) decat rareori, si are

dinti perfecti, desi igiena (spalatul pe dinti adica) nu este foarte riguroasa, din pacate. Nici o carie, nici o

pata macar. Si nu cred ca e o exceptie. Pentru ca eu cunosc si alti copii, cu aceeasi dieta, si cu aceeasi

dinti buni. In schimb cunosc si multi copii care mananca si lactate, si poate chiar multe, si au probleme

mari cu dantura.

Page 27: Studiul China

27 | P a g e

Reply

10. tery says:

August 1, 2013 at 6:46 am

1.Sunt total de acord.Nici o alta vietate nu consuma lapte decat la nastere.

2.Laptele si toate branzeturile derivate sunt cancerigene .AM citit si eu multe articole inclusiv cel redat de

tine si intradevar nu e doar un mt.

9.Apropo de forme de exploatare a laptelui ,procedeul prin care se extrage mozarella este si mai

“interesant” ,pratic bovinele raman cu mamarele imflamate,infectate si sa nu zic de dureri .

10.Lapte de migdale,cocos etcc sunt 0 milion de ori mai bune

Nu consum lapte de la 2 ani si niciodata nu am agreat nici miros,gust sau aspect ,la dependenta nu stiu

cat e de adevarat ,chiar daca m-am fortat la un moment dat sa beau lapte NU agrez laptele de nici o

culoare cu atat mai bine pentru sanatatae:D

Reply

11. florentina says:

August 1, 2013 at 7:55 am

Buna

Sunt mandra sa informez ca am 5 ani de cand nu mai consum proteina animala , am renuntat cel mai

greu la produsele lactate dar rezultatele analizelor sunt mai bune ca niciodata si nu doresc sa schimb

acest lucru.Copilul meu este vegan de la 1 an ( acum are 5 ani) ,motivul fiind intoleranta lui la tot ce tinea

de proteina animala, si este un copil perfect sanatos contrar tuturor prejudecatior in ceea ce priveste

acest gen de alimentatie ;asadar ca si o concluzie ,cu siguranta putem trai sanatos fara lactate si carne.

Reply

o dolly says:

August 11, 2013 at 7:45 pm

Bravo! La fel cred si eu 

Reply

12. Angela Insula Ekklesia says:

August 2, 2013 at 3:40 am

Page 28: Studiul China

28 | P a g e

Buna.

Ce parere aveti de laptele de capra ?

Conţine fosfor, fier, aminoacizi şi vitamine din complexul B şi este un real stimulator al sistemului imunitar.

Este considerat un medicament natural pentru însănătoşirea celor slăbiţi de boală. Este un lapte extrem

de hrănitor care creşte rezistenţa celor bolnăvicioşi, ţinând departe virozele de sezon….

Reply

13. Marina says:

August 2, 2013 at 10:53 am

Sunt de acord in mare parte cu acest articol…nu sunt mare consumator de lapte crud(din copilarie il

detest) in schimb imi plac diverse produse lactate cum ar fi iaurtul, cascavalul, crema de brinza…si mi se

pare practic imposibil sa le elimin definitiv din alimentatie pentru ca se intrebuinteaza in diverse retete

culinare…nu poti face de ex. un cheesecake adevarat fara philadelphia 

Reply

14. Angela Insula Ekklesia says:

August 2, 2013 at 12:49 pm

Deci sunteti de acord cu laptele de capra.

Sunt multe studii despre laptele de vaca si cine tine la sanatatea lui va lua aminte.

Va multumesc .

Reply

15. florina says:

August 2, 2013 at 6:47 pm

am si eu o simpla obiectie. acest studiu – china, l am comandat si eu. am vazut cat de mult il sustii, si

chiar sunt curioasa ce contine!!! Pe de alta parte voi trata cu mare obiectivitate tot ce voi citi. Desi sunt

constienta de anumite lucruri, niciodata nu ma pot incredere 100 % intr-un anumit studiu. Lumea minte

atat de mult, si urmareste doar scopul personal (banii, bineinteles – in societatea de azi pt omu pr scop e

banul) face si zice orice, prin urmare tratez orice studiu, demonstratii etc. cu anumite suspiciuni….. Din

acest punct de vedere, ma uimeste faptul ca te increzi atat de mult intr un studiu facut de o persoana care

nu ai avut niciodata in fata, daramite sa mai schimbi vreo vorba….

Reply

16. roberta says:

Page 29: Studiul China

29 | P a g e

August 7, 2013 at 2:22 pm

Mie nu imi place laptele… nu am fost niciodata un bautor de lapte (doar inperioada in care alaptam am

baut lapte pentruca stimuleaza lactatia)… In sfarsit, ce nu iprea face sens pentru mine este faptul ca la

tara oamenii au dieta in care laptele (branza, cas, iaurt, smantana, unt, lapte pur si simplu) este un

element central al dietei si totusi… oamenii nu se imbolnaveau de cancer sau… oricum, nu asa de mult

cum se intampla in oras. O data ce au avut acces la alimentele procesate… si la tara au inceput

“epidemille” de diabet, boli de inima si cancer… Deci, nu stiu, undeva, ceva nu are sens in campania

importriva laptelui… Nu sunt un sustinator al laptelul, asa cum spuneam, nu am fost niciodata innebunita

dupa lapte dar… parca as vrea ca informatiile sa se potriveasca

Reply

17. Mihaela says:

August 11, 2013 at 3:03 pm

Sunt intru-totul de acord cu materialul, am o casuta la munte si in satul respectiv toata lumea a mancat

produse lactate de cand s-a nascut. Rezultatul: toti satenii cu care am stat de vorba nu au aproape nici un

dinte, au probleme grave cu tot ce tine de sistemul osos, incidenta cancerului pentru un sat de munte

este impresionanta…Eu, personal, dupa ce am citit “Studiul China” am renuntat la proteina animala de tot

si mi-au disparut durerile articulare pt care luam o gramada de medicamente si suplimente! Mentionez ca

sunt instructor de aerobic si stiu despre ce vorbesc, iar fata de acum trei ani cand am renuntat la proteina

animala, acum am si mai multe ore dar totul este perfect in ceea ce priveste sistemul osos si articular,

chiar si digestiv. Asa ca, la mine a functionat schimbarea si o recomand!

Sunt oamenii omnivori?Așa după cum probabil știți, povesteam, în urmă cu 3 săptămâni, într-un articol   pe blog, citit de zeci de

mii de oameni, de ce nu mai manânc carne. Lăsând la o parte câteva zeci de retardați mintal, care m-au

înjurat, atacat și jignit în feluri greu de imaginat pentru un om sănătos la cap și cu bun-simț, am avut

multe reacții, mesaje și comentarii pozitive sau măcar civilizate. Unele dintre acestea susțin ca oamenii

sunt omnivori și, în consecință, trebuie să mănânce atât produse vegetale, cât și animale, deci

inclusiv carne. Mulți au spus că suntem la fel ca maimuțele și porcii. Lăsând o clipă de-o parte doza de

adevăr a afirmației, nu mă pot abține să fiu puțin sarcastic. Cred, cu tărie, că au dreptate. Sunt foarte

mulți oameni (și iată că unii dintre ei nu se sfiesc să recunoască) care se trag, efectiv, din maimuțe și

seamănă, la aspect și comportament, cu porcii. Dar să revenim. Sunt convins că știe toată lumea ce

înseamnă a fi omnivor. Este o vietate care mănâncă de toate. Adică și alimente de origine vegetală, dar

și de origine animală. Cu conceptele de „vegetarianism” și „veganism” este, însă, mai greu. Aici se

fac, din ignoranță și lipsă de informații, o mulțime de confuzii și greșeli. Sigur că, lato sensu,

vegetarianismul se referă la o dietă de origine vegetală. Există, însă, mai multe tipuri: veganismul (dietă

care exclude în totalitate alimentele de origine animală, dar și folosirea oricărui fel de produse obținute din

Page 30: Studiul China

30 | P a g e

exploatarea acestora, motivația acestui stil de viață fiind în principal una de natură etică, având ca

varianteraw veganismul, care înseamnă consumarea doar a alimentelor de origine vegetală crude, dar

șifructarianismul, care înseamnă consumarea doar a fructelor, a legumelor de tip fruct și, câteodată, a

nucilor și semințelor), vegetarianismul strict (dietă care exclude alimente de origine animală, dar acest

lucru este făcut din alte considerente: de sănătate, religioase etc.), ovo-lacto-vegetarianismul (dietă

care include, pe lângă produsele de origine vegetală, și lactate și ouă, având și variantele lacto-

vegetarianismul și ovo-vegetarianismul), pesco-vegetarianismul sau pescetarianismul (dietă care

exclude carnea roșie și de pasăre, dar permite consumul de pește și fructe de mare, alături de produse

de natură vegetală).   Așadar, după aceste precizări (cred eu necesare), să ne și lămurim. Sunt oamenii

omnivori? Haideți să vedem. Voi surprinde probabil și îmi voi atrage un nou val de critici și înjurături, dar

răspunsul meu este: DA! Suntem omnivori. Din păcate, cu regret, trebuie să recunosc. Evident, nu am

fost întotdeauna și este realmente regretabil că am ajuns așa. Omul primordial nu era omnivor. Să nu

cumva să facem greșeala să confundăm omul primordial cu omul primitiv. Nu are nici o legătură unul cu

altul. Omul primordial ar trebui să fie modelul și idealul nostru. Iar acel om era culegător fructarian și nu

cred că mă poate contrazice cineva. Așa am fost construiți din punct de vedere structural, biologic,

genetic. Apoi a intervenit evoluția. Sau nevoia. Sau pervertirea. Depinde cum privim lucrurile, din ce

unghi, din ce punct de vedere, cât creier avem și cât de deschiși la minte reușim și ne permitem a fi. Ar fi

absurd să judecăm prea aspru, pentru că în procesul evolutiv și, în special, în lupta pentru supraviețuire

am fost, probabil de multe ori, nevoiți să vânam. În plus, am mai descoperit și focul. Mare realizare! Am

început să gătim hrana, distrugând toate enzimele și aproape tot ce este hrănitor în ea. Mai târziu ne-am

dat seama că vânătoarea nu ne este de ajuns. De ce să ucidem doar animalele și să le mâncam? Putem

face și mai mult. Așa că le-am prins, le-am legat, le-am împrejmuit și am hotărât că ele sunt, de acum

încolo, pentru totdeauna, sclavele noastre. Apoi am început să le exploatăm: le-am răpit puii și i-am ucis,

fără milă, în fața lor, le-am tras, zi de zi, de țâțe și le-am băut laptele, le-am furat ouăle și le-am mâncat,

făcând, cumva, abstracție că acestea reprezintă, pur și simplu, menstruația păsărilor și nimic altceva. Știți

că omul este singura ființă de pe planetă care consumă lapte, și nu cel uman, ci al altor specii, după

înțărcare? Nu vi se pare o nebunie? Citeam zilele trecute că în China (unde de altfel se întâmplă tot felul

de mizerii umane) ultima modă printre cei bogați este să plătească mii de dolari pe lună pentru a fi

alăptați la sân. Cât de bolnavă mintal a ajuns ființa umana? Și unde vom ajunge în ritmul asta?

Știința spune că suntem primate și nu o pot contrazice. Astfel că ascult sfatul „prietenilor” care consideră,

fără a greși absolut deloc, că ei se trag din maimuțe și îmi permit să fac o comparație. Cel mai mare și cel

mai puternic primat de pe planetă, cu care omul are o compatibilitate imensă din punctul de vedere al

ADN-ului este gorila. Știți ce mănâncă gorila? După fizicul ei de-a dreptul impresionant (ajunge până la

200 de kilograme, de mușchi, nu de grăsime!) am putea crede că este unul dintre cei mai de temut

prădători carnivori, nu-i așa? Ei, bine, nu! Gorila este, în proporție covârșitoare, vegană. Ele mânca

frunze și tulpini de plante, arbuști și viță de vie, precum și o mare varietate de fructe, nuci și semințe. Într-

o proporție infimă, care nu depășește câteva procente, gorilele se mai hrănesc și cu larve și insecte.

Aceeași situație se regăsește și în cazul altor primate asemănătoare biologic, structural, omului, cum ar fi

cimpanzeul sau urangutanul. Așadar, putem admite că gorila și alte primate sunt, cumva, omnivore. Nu vi

se pare, însă, o mare diferență față de ceea ce considerăm noi a fi omnivori? Noi ne justificăm cu

argumentul că suntem omnivori pentru a ne simți liberi să băgăm în noi orice și a ne îndemna să halim,

cu nemiluita, mici, cârnați, ceafă de porc, jumări, șorici și multe altele. Exagerez cu ceva? Dacă vă uitați

în cărucioarele celor care se duc la hypermarket sâmbăta sau duminica cu aceeași emfază cu care alții

Page 31: Studiul China

31 | P a g e

se duc la teatru sau la operă, veți recunoaște că am dreptate. În rest, legumele sunt folosite mai mult „de

formă” sau pentru aspect. Căci până și ei înțeleg că halca de carne tăiată dintr-un cadavru are nevoie de

o pată de culoare. Iar fructele sunt considerate desert sau un simplu ornament de pus în mijlocul mesei

sau pe milieul de pe televizor. Așadar, să fie bine înțeles: nu judec oamenii care au devenit omnivori de

nevoie, din cauza greutăților vieții, efectiv pentru a supraviețui, cu mult timp în urmă. În schimb judec

oamenii contemporani care trăiesc într-o altă epocă și în cu totul alte condiții.  Eu spun că ar trebui ca

ceva să se schimbe în mintea și în conștiința noastră. Voi ce credeți?